خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: حزب و جناح راه به جایی نمی‌برد/ ریزش‌های انقلاب جای گریه دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: حزب و جناح راه به جایی نمی‌برد/ ریزش‌های انقلاب جای گریه دارد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: امروز همه انسان‌ها آزمایش می‌شوند بنابراین اگر خواستار کسب توفیق و روسفیدی در محضر خدای متعال هستیم باید در همه زمینه‌ها با وجود مسائل جدی از هرگونه گرایش به سلیقه حزب و گروه پرهیز کنیم چراکه با این‌ها راه به جایی نمی‌رود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح روز (شنبه ۲۱) در دیدار با سربازان گمنام امام زمان(عج) وزارت اطلاعات در خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک و تهنیت آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بعد از بازگشت امام خمینی (ره) به امت، خدا این پیروزی بزرگ را نصیب اولیای خود کرده است.

وی حفظ کیان دین را از اوجب واجبات دانست و به سخن امام خمینی(ره) اشاره و بیان داشت: ایشان فرمودند؛ همه واجبات واجب، اما اوجب واجبات حفظ کیان دین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به سربازان گمنام امام زمان(عج) وزارت اطلاعات با بیان اینکه جایگاهی که دارید توفیقی است که نصیبتان شده است، اظهار داشت: تصدی جایگاه کنونی شما از اوجب واجبات است و این منافاتی ندارد که شغل کاری انسان باشد چراکه قصد قربت در همه جا وجود و لزوم دارد.

امام جمعه بیرجند اعلام کرد: همچنین در دعای هفته نیز انسان از خدا می‌خواهد انسان را در آنچه رضای خدا است به کار گیرد لذا این دعا در حق سربازان گمنام امام زمان(عج) تحقق یافته و حفاظت از آن بر تک‌تک سربازان گمان است.

وی با اعلام این مطلب که دنیای کنونی زمان انفجار اطلاعات است، تصریح کرد: اطلاعات و آگاهی‌های کنونی بر اساس امری که واقع شده و یا امری که قرار است واقع شود، رخ می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: به طور مثال اطلاعاتی که در خصوص هواشناسی اعلام می‌شود از روی اموری است که واقع می‌شود و با ابزار کنونی دیده می‌شود لذا در این خصوص دیدنی‌ها بازگو می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اطلاعات و اخبار قبل آمده است اما هرکدام از ما با ذهن و میل خود آن را تفسیر می‌کنیم، عنوان کرد: در این خصوص انقلاب اسلامی آنچه را که واقع شده می‌بینیم و بازگو می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که انسان تزکیه شد و از تعلقات تن خارج شده همه امور را می‌بیند، اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود دوشنبه و پنجشنبه هر هفته اعمالمان به امام زمان(عج) عرضه می‌شود چگونه و چطور عرضه شدن آن از راز و رمزهای هستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که مژده حکومت امام خمینی(ره) در کتاب حجاب‌القلوب ذکر شده است، تبیین کرد: در طول تاریخ علما، صلحا و افرادی بودند که به خاطر تزکیه نفسانی با علمی که داشتند می‌دانستند و می‌دیدند و به زبان جاری می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز محصولی که حاصل تقدیرات حکیمانه خدا است مواجهیم، اظهار داشت: امروز همه انسان‌ها آزمایش می‌شوند بنابراین اگر خواستار کسب توفیق و روسفیدی در محضر خدای متعال هستیم باید در همه زمینه‌ها با وجود مسائل جدی از هرگونه گرایش به سلیقه حزب و گروه پرهیز کنیم چراکه با این‌ها ره به جایی نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه گرایش، سلیقه و منافع مادی دست بکشیم، اعلام کرد: مسائل کنونی جدی است چنانچه ریزش‌های انقلاب اسلامی جای گریه دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با یادآوری این مطلب که عبادت باید برای قصد قربة‌الی‌الله باشد و هر چه که غیر از خدا منظور واقع شود اشتباه است، تبیین کرد: قصد قربت مؤلفه‌ای است که اگر در کارها لحاظ نشود آن کار فایده‌ای ندارد.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه توجه به اموری که خداوند برای انسان قرار داده برابر امر خدا و عین قرب خدا است، ادامه داد: هر آنچه در عرض رضای خدا قرار گیرد بت است خواه نام و نان و شهرت و شکم باشد خواه دوست، رفیق، حزب و گروه باشد.

وی ریشه اصلی همه مشکلات را هوای نفس دانست و مطرح کرد: اگر بخواهیم خودمان را آزمایش کنیم که دین‌دار هستیم یا نه؛ به نماز شب و روز خواندن نیست بلکه به هوای نفس انسان برمی‌گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *