خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: وجود تفاوت در وضع قانون بین آقازاده‌ها و مردم/کمرنگ شدن قانون در جامعه خطرناک است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: وجود تفاوت در وضع قانون بین آقازاده‌ها و مردم/کمرنگ شدن قانون در جامعه خطرناک است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در وضع قانون برای آقازاده‌ها یک قانون و برای بنده‌زاده‌ها قانون دیگری اعمال می‌کنیم.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجندحجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرمانده و کارکنان یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اهل دقت می‌دانند که تمام نظام خلقت قانون است و هر چه رشته‌های علم افزایش یابد و ریز و دقیق‌تر شود باز هم به قدری عمیق است که انسان در برابر  قانون‌مندی جهان کم می‌آورد.
وی با بیان اینکه در سیستم فیزیکی و معنوی جهان قانون حاکم است، بیان داشت: همچنین سراسر نظام تکوین و تشریع بر قانون استوار است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به تفاوت نظام تکوین و تشریع پرداخت و تصریح کرد: در نظام تکوین یک جریان شبه جبر حاکم است و خواه یا ناخواه منظومه شمسی باید این را طی کند و خواستن یا نخواستن ندارد در صورتی که در نظام تشریع خداوند برای زندگی انسان قانون وضع کرده است.
به کمال رسیدن افراد در گرو عمل به قانون است
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قانون نظام تشریع یا از نوع فطرت یا عقل و یا در چارچوب اصطلاحات علم یا شرع است، تبیین کرد: این قانون شامل تکالیف شخصی نیز می‌شود لذا به کمال رسیدن افراد در گرو عمل به قانون است.
وی با اعلام این مطلب که سیستم خانوادگی بر قانون استوار است و زمانی که از هم پاشیدگی یک خانواده ارزیابی شود مشخص می‌شود که به دلیل عدم رعایت قانون بوده است، اضافه کرد: همچنین انواع سیستم‌ها و مدیریت‌ها از جمله صنعت نیز دارای قانون است که آمار ضایعات در صنایع به دلیل رعایت نکردن قوانین است.
عمل به قانون زمینه‌ساز رشد و به کمال رسیدن جامعه
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این مطلب که جامعه دارای قانون است، اعلام کرد: اگر قانون رعایت شود همه رشد کرده و به کمال می‌رسند و احساس نشاط معنوی در آن‌ها متبلور می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به تفاوت انسان با سایر موجودات اشاره کرد و گفت: به دلیلی که انسان با سایر موجودات فرق می‌کند می‌تواند قانون‌مند باشد یا برخلاف قانون عمل کند و بر همین اساس تخلف در زندگی بشر حاصل می‌شود.
وی با بیان این مطلب که زمانی که انسان زیر سؤال می‌رود یعنی دارای اختیار است، توضیح داد: خداوند برای زندگی انسان الگوهایی ارائه داده است که باید به این الگوها توجه کنیم و با عقلانیت تصمیم بگیریم.
مشکلات جامعه ناشی از  عدم رعایت قانون و سست آمدن افراد ناظر بر قانون
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انسان با ادعاهایی که دارد دم از مسلمانی و پیشرفت می‌زند اما با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه امروزی به دلیل عدم رعایت قانون و سست آمدن افراد ناظر بر قانون است.
در وضع قانون برای آقازاده‌ها یک قانون و برای بنده‌زاده‌ها قانون دیگری اعمال می‌کنیم
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه متأسفانه در وضع قانون برای آقازاده‌ها یک قانون و برای بنده‌زاده‌ها قانون دیگری اعمال می‌کنیم، تبیین کرد: بی‌توجهی و کمرنگ شدن قانون بسیار خطرناک است و جامعه با شکست مواجه می‌شود که حتی به نفع سوء استفاده‌کنندگان نیز نخواهد بود.
وی با تأکید بر این مطلب که رعایت قانون برای همه لازم است، مطرح کرد: جامعه‌ای که از نظر قانون ضعیف باشد فاتحه آن جامعه خوانده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی انسان را اشرف مخلوقات دانست و افزود: اشرف مخلوقات هستیم ولی نه در افراد قانون باید آن جایگاهی که داشته باشد را دارد و نه در حرف زدن، نوشتن و امضاهایمان قانون حاکم است و این به آن معنا است که خودمان داریم خودکشی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی متذکر شد:  جمهوری اسلامی دارای بهترین و پیشرفته‌ترین قانون اساسی است و  اگر به قانون و مقررات وضع شده عمل می‌کردیم وضعیت ما چنین نمی‌بود.
وی به قانون شکنی‌های موجود در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که قانون را می‌شکنند و کسانی که باید ناظر بر قانون باشند به قانون عمل نمی‌کنند و با یکدیگر می‌سازند و سوء استفاده می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خداوند الگویی به نام نظم و نظارت منظم را بر هستی قرار داده است، اضافه کرد: در نظام هستی زنبور عسل تمام کارهایش براساس قانون است و زمانی که مهندسی می‌کند که کندوی خود را بسازد مانند مهندسان ما نیست که فقط امضاء کند و بعد از مدتی ساختمان فرو ریزد بلکه همه اموراتش براساس نظم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: خداوند در چنین موجود کوچک آن هم با عمر کوتاه قانون وضع کرده است و اگر بخواهد قانون را رها کند ضایعات زیادی به بار می‌آورد.
قوام هستی به قانون عدل است
وی با تأکید بر اینکه قوام هستی به قانون عدل است و دین، مذهب و انقلاب اسلامی بر این قانون استوار است، گفت: عدل یعنی قانون حق را رعایت کردن و هر چیزی را به اندازه لازم در جای خودش نهادن.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که قانون‌شکنی انسان به خودش باز می‌گردد، ادامه داد: ما مکتب غنی داریم که بر قانون عدل استوار است و زمانی به نتیجه خواهیم رسید که به عدل عمل و ظلم را از صحنه خارج کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمینعبادی با تأکید بر اینکه نباید در مسأله اجرای عدل با کسی ملاحظه کنیم، تصریح کرد: مکتب اهل بیت(ع) عدل است و قانون اساسی ما نیز بر این مکتب استوار است .
در  اجرای عمل و نظارت در بین مسؤولان و مردم مشکل داریم
وی با ابراز تأسف از اینکه در  اجرای عمل و نظارت در بین مسؤولان و مردم مشکل داریم، اعلام کرد: باید به خود برگردیم و توجه داشته باشیم که هم مسؤول خود هستیم و هم مردم.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با قانون‌شکنی هم به خود و هم به مردم ضربه می‌زنیم و بالاتر از همه آبروی دین خدا را می‌بریم، خاطرنشان کرد: اگر همه اعمال نیک در یک کفه ترازو و امر به معروف را در کفه دیگر قرار دهیم، امر به معروف که تضمین‌کننده قانون الهی است بر همه اعمال نیک ترجیح دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خطاب به کارکنان یگان ویژه نیروی انتظامی با بیان اینکه مسؤولیت شما خیلی مقدس است، مطرح کرد: زمانی خیرات و مبرات حفظ خواهد شد که انضباط حاکم شود و اگر این نظم و انضباط از بین برود همه فسادها به وجود می‌آید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *