خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن به دنبال منزوی کردن علما و تعطیلی حوزه های علمیه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن به دنبال منزوی کردن علما و تعطیلی حوزه های علمیه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن اولین کاری که همیشه انجام می دهد این است که مدارس علمیه را تعطیل و علمای دین را منزوی کند و اکنون هم دعوای آنان برای همین مسئله است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۱۶ بهمن) در دیدار با ائمه جماعات و رابطین امور اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: فلسفه وجودی و مسیر نفع و خیر و مسیر سیر و سلوک الی الله و هدف نهایی از خلقت انسان برای عبادت است.

 وی افزود: خلقت انسان برای عبادت است و صاحب این خانه هم که خداوند است جواز تصرف را برای کسی داده که بر اساس هدف خلقت که عبادت است کار کند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند جواز تصرف در عبادت را مشروط به بندگی کرده است، گفت: باید خوردن، خوابیدن و همه کارهای انسان مصداقی از عبادت خداوند باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با تاکید بر اهمیت جایگاه نماز، ادامه داد: نفس انسان تاثیرپذیر و گمراکننده است و جاذبه های این دنیا انحراف ایجاد می کند از همین جهت انسان با نماز خود را میزان می کند.

به گفته وی کمال و سعادت و عاقبت بخیری انسان در اقامه نماز است و خدا بندگان ضعیفش را اینگونه راهنمایی فرموده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام جاذبه های دنیا خواب و خیال و سرگردانی و بدبختی است، عنوان کرد: انسان در نماز می گوید خدایا فقط بندگی تو را می کنم و آزادی انسان در گرو بندگی خدا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی تاکید کرد: انسان به اقامه نماز خود را میزان می کند و نماز تراز و میزان است و اگر تمام انسان های کره زمین خود را با این مهم میزان کنند در دنیا هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: یعنی اقامه نماز، فکر و فرهنگ و جاذبه فرهنگ همه کارهای شخصی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی را خود به خود حل می کند و اگر می بینید این همه مشکل وجود دارد چون خدا ما را به خودمان واگذار کرده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگی بالاتر از اقامه نماز وجود ندارد، گفت: اما ما به این نسخه چقدر عمل کردیم که بعد مشکلات نامسلمانی خود را روی اسلام می گذاریم؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه مسلمانی و تسلیم حق بودن کار ساده ای نیست، ادامه داد: اگر همه تسلیم حق می بودیم امروز ۱۴ میلیون پرونده دادگاهی نداشتیم؛ همه این ها بخاطر این است که معنای نماز و عبودیت و بندگی خدا را نمی فهمیم و به همین دلیل هم هر چیزی حتی طمع به چیزی من را خار می کند و ده ها بهانه می آورم.

 وی با اشاره به اینکه اگر وجود و حضور علمایی که جامعه را هدایت می کنند معلوم نبود کجا بودیم، بیان کرد: دشمن اولین کاری که همیشه انجام می دهد این است که مدارس علمیه را تعطیل و علمای دین را منزوی کند و اکنون هم دعوای آنان برای همین مسئله است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: علما چشم جامعه هستند و اگر چشم جامعه گرفته شود نمی فهمیم که در راه حرکت می کنیم یا در چاه می افتیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *