خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تا رسیدن به تمدن مطلوب اسلامی فاصله داریم/ نباید بگذاریم تولیدات بانوان در عرصه‌های مختلف بر زمین بماند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تا رسیدن به تمدن مطلوب اسلامی فاصله داریم/ نباید بگذاریم تولیدات بانوان در عرصه‌های مختلف بر زمین بماند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که در مورد بانوان و برادران هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: گر چه راهی را که طی کردیم طولانی و هزینه‌های زیادی را در بر داشت اما تا رسیدن به تمدن مطلوب اسلامی فاصله زیادی داریم.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجندحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با بانوان شهرداری بیرجند، اظهار داشت: مجموعه شهرداری در مسؤولیت‌ها و مأموریت‌های مختلف و ارتباط روزمره‌ای که مردم برابر نیاز با این نهاد دارند یک خانواده مردمی است.

وی به جایگاه بانوان در نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام اشاره کرد و بیان داشت: جایگاه زنان بسیار رفیع است اما آنچه این جایگاه را برای زن به‌عنوان ارزش تثبیت می‌کند ارزش‌های فرهنگی اسلام است که زنان مسلمان باید این مؤلفه را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اعلام کرد: تفاوت بین زنانی که ارزش‌های اسلامی را حفظ می‌کنند و بیگانگانی که با اشکال گوناگون در دنیا ظاهر و به‌عنوان ابزار مطرح می‌شوند، واضح است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اعلام این مطلب که در مورد بانوان و برادران هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: گر چه راهی را که طی کردیم طولانی و هزینه‌های زیادی را در بر داشت اما تا رسیدن به تمدن مطلوب اسلامی فاصله زیادی داریم.

وی پیامبر (ص) و حضرت زهرا (س) را اسوه بشریت در انواع مسائل از نظر ارزش‌های ایمانی، علمی، اخلاقی و کار و تلاش دانست و تبیین کرد: مدیریت مادران در گذشته هنری بود که بخشی از آن به تربیت فرزندان صالح، صادق و خدمت گذار و بخشی هم به هنرها و تولیدات بومی آن‌ها برمی‌گشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یا تأکید بر این مطلب که حافظ فرهنگ اسلامی در جامعه اسلامی خود مردم بودند، مطرح کرد: حکومت‌ها نظیر بنی‌امیه، بنی‌عباس و بنی مروان غالباً انسان‌های فاسدی بودند که دور از فرهنگ فقط به فکر لذات شخصی بودند لذا مردم آن‌ها را فاسق دانسته و خود حافظ فرهنگ بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بیان داشت: در خانه‌هایی که اسلام حاکم و به اسوه و الگوی حضرت زهرا (س) نگاه می‌کردند فداکاری، محبت، همکاری و گذشت موج می‌زد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این مطلب که هم‌اکنون صنایع گذشته که تحت‌الشعاع کارخانه‌ها و منزوی شده بود مجدد وارد صحنه می‌شود، اضافه کرد: نباید امروز صنایع دستی که هنر اصیل زنان این مرز و بوم است روی دستشان بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که مذاکراتی با مسؤولان امر در زمینه فروش صنایع دستی بانوان استان انجام شده است، ادامه داد: باید تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع دستی استان به‌گونه‌ای عرضه شود که موجب تشویق و توسعه محصولات شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی اعلام کرد: عبادت ۷۰ نوع است که بهترین نوع آن کار و کسب روزی حلال است بنابراین اشتغال به کار نوعی عبادت محسوب می‌شود.

وی از حضور و همکاری مردم خراسان‌جنوبی در صحنه‌های مذهبی، دینی و کمک به محرومان و مظلومان جهان قدردانی کرد و اظهار داشت: مرد و زن این استان با وجود همه مشکلات، مسؤولیت خود را در عرصه‌های گوناگون فراموش نمی‌کنند و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم ایجاد پارک‌های امن و با شرایط لازم برای بانوان خراسان‌جنوبی تأکید و خاطرنشان کرد: زندگی شهری ایجاب می‌کند که بانوان ساعتی از روز را در مکانی امن و مختص خود بگذرانند، ضمن اینکه در این فضاها علاوه بر تقویت روحیه بسیاری از اجناس تولیدی آن‌ها در این مکان‌ها عرضه می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *