خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: ساده‌زیستی مسئولان زمینه‌ساز تأمین امنیت روحی محرومان است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: ساده‌زیستی مسئولان زمینه‌ساز تأمین امنیت روحی محرومان است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه درخراسان‌جنوبی گفت: وقتی مسئولان بر محور ساده‌زیستی زندگی کنند، محرومان با مقایسه سطح زندگی مدیران جامعه با خودشان از لحاظ روحی امنیت یافته و عزت نفسشان حفظ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و معاونین سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اصل دین بر پایه محبت است و در پرتو عشق به خداوند انسان به هم نوع خویش، محیط زیست و حیوانات نیز محبت می‌ورزد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: ممکن است بسیاری از انسان‌ها ادعای محبت به خداوند را داشته باشند ولی در میدان عمل و آزمایش اثبات می‌شود که فرد چقدر در ادعای خودش در مورد خدا دوستی صادق است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ضرورت تزکیه نفس و تقوا محوری در انجام کارها، ادامه داد: زمانی که امکان رشوه گرفتن، پایمال شدن یک حق و سایر گناهان فراهم می‌شود انسان باید ثابت کند که چقدر در ایمان و خدادوستی  صادق است.

وی افزود: ممکن است برخی تصور کنند که مجازات مجرم با محبت در تضاد است اما همین مسئله نیز مصداق انسان دوستی است چرا که هم فرد مفسد را از ادامه کار نادرست باز می‌دارد و هم جامعه را از خطرات حفاظت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: وقتی سخن از مقابله با ظالم و کافر می‌زنیم به این معنا است که ما با اصل کفر و ظلم و نه شخص ظالم و کافر مشکل داریم.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه اظهار کرد: خداوند بر مسئولین نظام اسلامی واجب کرده که در شرایط تضاد طبقاتی در سطح پایین‌ترین طبقات جامعه زندگی کنند تا محرومین اگر درد مادی دارند به لحاظ روحی آسیب نبینند.

وی بیان کرد: وقتی مسئولان در سطح پایین‌ترین طبقات جامعه و بر محور ساده‌زیستی زندگی کنند محرومان با مقایسه سطح زندگی مسئولان با خودشان از لحاظ روحی امنیت یافته و عزت نفسشان حفظ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر مسئولی بخواهد به سمت اسراف و تبذیر رفته و از بعد مادی فخرفروشی کند، بی‌شک از سبک حکومت‌داری دینی فاصله گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه افزود: ممکن است برخی این سؤال را مطرح کنند که با وجود احکام صریح دین در زمینه چگونگی اقامه نماز و ادای روزه چه نیازی به ولی فقیه است که باید در این زمینه آگاهی‌بخشی کرد.

وی یادآور شد: ممکن است بدون ولی فقیه بتوانیم نماز و روزه شرعی را به جا بیاوریم ولی بی شک بدون ولی فقیه احکام اجتماعی اسلام چون اجرای حدود معطل مانده و دین در عرصه سیاست اجرایی نمی‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *