خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مردم روستاي كوشكك از توابع بخش قهستان

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مردم روستاي كوشكك از توابع بخش قهستان

متن بیانات حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  و امام جمعه بیرجند در دیدار با مردم روستاي كوشكك از توابع بخش قهستان مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۹

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

أللّهُمَّ وَفِّقنَا لِمَا تُحِبُّ وَ تَرضَی. أللّهُمَّ نَجِّنَا بِرَحْمَتِكَ مِنْ مُضِلاتِ الْفِتَنِ.

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه اهل ایمان.

خیلی خوش آمدید؛ مچکرم. از فرمایشات جامع حضرت عالی هم تشکر می‌کنم. البته بنده خودم هم با این مردم انقلابی و خونگرم آشنا بودم و از نزدیک آنها را زیارت کردم و حالا توفیقی اگر حاصل شود باز هم ان‌شاءالله در خدمتتان خواهیم بود. بله همانطور که فرمودید قریب به یک پنجم جمعیت این‌ها در دفاع مقدس شرکت داشتند و امروز هم که به تعبیر آنچه که آقا فرمودند که ما در آینده هم خرمشهرهای متعددی خواهیم داشت؛ منتها نه از نوع نظامی. مواضع عدالتخواهانه جمهوری اسلامی در مقابل ظلم استکبار که دنیا را فرا گرفته در قسمتهای فرهنگی، در قسمتهای سیاسی، در قسمتهای تبلیغاتی مخصوصاً با فراگیر شدن فضاهای مجازی، این‌ها از دفاع نظامی آزادی خرمشهر مهمتر است؛ آن خیلی مهم بود، اما این‌ها مهتر است. اصولاً جنگهای و حمله و هجوم‌های نظامی کاری که می‌تواند بکند اینکه زمینه‌های نفوذ را فراهم می‌کند؛ یعنی وقتی آب و خاک را دشمن تصرف می‌شود، خود آب و خاک را تصرف بشود یا نشود، آن به هر حال غیر از انسان‌ها هستند؛ ولی آن مقدمه سلطه‌ی است که در سایه سلطه‌ی که پیدا می‌کند اندیشه‌ها را تغییر می‌دهد، که زمان می‌برد. بسیاری از کشورهای اسلامی تحت سلطه کومونیست شوروی قرار گرفتند و به همان نسبت هم تحت تاثیر قرار گرفتند؛ اما بحث فکری، فرهنگی و عقیدتی در یک مدت زمانی از سلطه بر آب و خاک حاصل می شود؛ و بعد هم نظام کفر به هم می‌پاشد و مردم باز هم به هر حال مسلمان هستند، حالا با تفاوتهایی. اما امروز در جنگ فکری و فرهنگی، در جنگ سیاسی و  در جنگ تبلیغاتی مخصوصاً با اینکه شرایطی است که فضای مجازی ما اصلاً دست دشمن است؛ یعنی او دارد این را پُرش می‌کند؛ خُب این مستقیماً با افکار مردم، با اندیشه مردم، با عقلیه مردم سرو کار دارد چرا که می‌تواند ماهیت انسانها را تغییر بدهد، وقتی ماهیت انسان را تغییر دهد دیگر آب و خاک فایده‌ی ندارد، خود آب و خاک که می‌خواهد چکار کند؛ اینجاست که این مهمتر از آن است. و الحمدالله مشاهده فرمودید که در این گزینه بسیار خطرناک که دشمنان خیلی روی آن کار کرده بودند، عناصر خودفروخته داخلی و نفوذی هم خیلی کار کرده بودند و در این فتنه ۹۶ به دنبال فتنه ۸۸ و به دنبال فتنه ۷۸ و باقی فتنه‌های که از اول انقلاب به وسیله منافقین و این‌ها انجام شد مشاهده کردید که اگر مثلاً در فتنه ۸۸ از خرداد تا دیماه هشت ماه طول کشید تا مردم توانستند جدا شوند از اهل فتنه؛ هشت ماه طول کشید که جمعیت مردم از طیف فتنه‌گر خودشان را جدا کردند و بعد ۹ دی را آفریدند، خیلی چیز مهمی بود؛ دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

اما در فتنه اخیر ۹۶ هشت ماه طول نکشید به هشت روز هم نرسید؛ به هشت روز هم نرسید مردم در سطح ایران به صحنه آمدند و حساب فتنه‌گرها و بیگانه‌پرست‌ها و بیگانه‌ها را کاملاً تسویه کردند، این خیلی موجب خوشبختی است. با همه سختی‌ها و با همه مشکلات و با همه مطالبه‌های به حقی که مردم دارند، که در این جهت نیروهای اجرایی مقصر هستند؛ بله بعضی از کارهایشان ممکن است توجیه صحیح هم داشته باشند اما معدلش مقصرند و باید پاسخگو مردم باشند. اما در عین حال این مردم بخاطر آن فکر وعقیده پاکی که دارند مشاهده کردید که وقتی دیدند پای فتنه‌گرها رسید، به هشت روز نرسید همه مشکلات را تحمل کردند و در میدان فکر، فرهنگ و عقیده به دنیای استکبار سیلی زدند؛ خیلی جای مباهات است برای این مردم. همانطور که فرمودید مردم دارالمومنین کوشکک همچنان که خود قهستان، تخته جان از اول در صحنه بودند؛ مردم با ایمان این منطقه. «ثبتکم الله بالقول الثابت»، خداوند شماها را تأیید کند. بله در پایان هم که اشاره فرمودید، بنده در اصل اینکه مشتاق زیارت شما هستم – محبت یک چیز طرفینی است؛ یک طرفه که نیست- به صورت کلی چنین توفیقی را خواستارم که بتوانم شرف یاب شوم. وسلام علیکم و به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *