خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: برای ایجاد اشتغال و گرفتن تسهیلات باید از هفت خان گذشت/رشد مالیات با خشکسالی در خراسان‌جنوبی همخوانی ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: برای ایجاد اشتغال و گرفتن تسهیلات باید از هفت خان گذشت/رشد مالیات با خشکسالی در خراسان‌جنوبی همخوانی ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: برخی به آسانی تسهیلات می‌گیرند اما از طرفی کسانی که باید تولیدی انجام دهند برای گرفتن تسهیلات در هفت‌خان رستم می‌مانند و دچار مشکل می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علی رضا عبادی صبح امروز در دیدار مدیرکل و معاونان ادارات تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اقتصاد و دارایی بخشی از زندگی شخصی و همچنین اجتماعی افراد است.
وی گفت: در اقتصاد و دارایی نوعی دادو ستد انجام می‌شود و به معنای بده بستان است و باید داده‌هایی وجود داشته باشد و متناسب با آن نیز بستان داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: گاهی وقت‌ها از رسانه‌ها شنیده می‌شود که برخی از اقشار خاص مانند آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها از منابعی که باید در اختیار مردم قرار بگیرد رقم‌های کلانی را به سادگی دریافت می‌کنند و با همین رقم‌های کلان نیز فرار مالیاتی هم دارند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دانه درشت‌ها در کشور فرار مالیاتی دارند، تصریح کرد: کسانی که دولت بیش‌ترین داده‌ها را به صورت وام به آن‌ها می‌دهد امروز فرار مالیاتی دارند.
وی ادامه داد: اصل پول که در اختیار اینگونه افراد قرار می‌گیرد به مخاطره می‌افتد و مشخص نیست چه موقعی برگردانده شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برخی به آسانی تسهیلات می‌گیرند اما از طرفی کسانی که باید تولیدی انجام دهند برای گرفتن تسهیلات در هفت‌خان رستم می‌مانند و دچار مشکل می‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بعضی از افراد گلایه دارند که فلان مسؤول گره‌ای در کار وارد کرده است، اظهار کرد: گاهی وقت‌ها آمار و ارقام تعطیلی کارخانجات نگران‌کننده است.
وی افزود: استانی که ۱۸ سال با خشکسالی دست‌و پنجه نرم می‌کند و آب خوردن تا آب کشاورزی برای مردم وجود ندارد در کشور رتبه نخست رشد مالیات را دارد که اگر این مالیات و خشکسالی کنار هم قرار دهیم مشخص می‌شود به هم نمی‌خواند و نامتعادل است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: برخی مواقع عده‌ای به دفتر مراجعه می‌کنند و از رفتار بعضی از مسؤولان گلایه دارند، این ظلم‌ها مردم را به این حالت درآورده و می‌گویند از اسلام خسته شدیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: این مردم مسلمان هستند و آن کسی که مسلمان نیست مسؤولانی هستند که گره‌ای ایجاد می‌کنند، اگر فلانی تخلفی دارد باید طبق قانون راه حل آن محاسبه شود و قاضی حکم دهد و به خودش تفهیم شود که شما به این دلیل محکوم هستید نه اینکه اگر تخلفی صورت بگیرد بلافاصله و بدون مقدمه طوری برخورد کنیم که از زندگی سیر شود.
وی با بیان اینکه هیچ‌وقت نمی‌توان یک نسخه را برای همه نوشت، عنوان کرد: دشمن بیرونی و استکبار امروز به خون مردم تشنه است و آن‌ها نگاه نمی‌کنند که فلانی جزو کدام حزب است چرا که وقتی دشمن مسلح شد با همه به طور یکنواخت عمل می‌کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: مردم در تمام صحنه‌ها حضور دارند و در این ۴۰ سال هر دولتی که در کاری مانده، مردم دولت را همراهی کردند و در هر صحنه‌ای مردم نظام را تنها نمی‌گذارند لذا نباید با آن‌ها این‌طور برخورد شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مردم این استان هر ساله با عشق به عتبات عالیات، ساخت زائرسرا و جشن‌های گلریزان کمک می‌کنند، اذعان داشت: در فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ دولت به تنهایی نمی‌توانست تکان بخورد و این مردم هستند که در هوای سرد و گرم دولت را حمایت می‌کنند.
وی بیان کرد: باید صبح تا شب راندمان کاری ما طوری باشد که چند گره‌ای باز کرده باشیم نه اینکه در زندگی مردم گره زده‌ باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: بسیاری از ورشکستگی‌ها و کارخانه‌های تعطیل عملکرد مسؤولان است و قانون‌گذار قوای سه‌گانه به صورت کارشناسی مشخص کرده و اگر این‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند کار کسی روی زمین نمی‌ماند ولی اگر مشکلی وجود داشته باشد نشان می‌دهد که مسؤولان کار خود را به درستی انجام ندادند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آن‌هایی که در برابر مردم کوتاهی می‌کنند از خواب غفلت بیدار شوند، افزود: در سیستم نظام اسلامی اگر به قانون عمل کنیم همه آن عبادت می‌شود چرا که سیستم، سیستم الهی است و همان‌طور که نماز و روزه واجب است خدمات سیستم نظامی اسلامی نیز واجب می‌باشد.
وی با بیان اینکه نباید طوری عمل کنیم که مردم ضعیف شوند و دشمن در مسؤولان و مردم طمع کند، اظهار کرد: در نظام اسلامی جایگاه ما خدمتگزاری است و اگر کم بیاوریم مدیون هستیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *