خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات جامعه ناشی از فاصله گرفتن با اسلام است/ چقدر بر روی فرهنگ نیروی انسانی خود کار کردیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات جامعه ناشی از فاصله گرفتن با اسلام است/ چقدر بر روی فرهنگ نیروی انسانی خود کار کردیم؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها سرنوشت آینده جامعه را رقم می زند، گفت: اسلامی شدن یعنی اینکه تعهد، تفکر و التزام اسلامی در دانشگاهها مهم شمرده شود و شکل بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،به نقل از خبرگزاری شبستان حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  شامگاه (۴ بهمن) در دیدار رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مهمترین مسئله در کشور است، اظهار داشت: همان طور که اعضای بدن انسان در کارها با هم متحد و فعال هستند و خود را با مغز تنظیم می کنند، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم باید تمام مصوباتش ضمانت اجرایی داشته باشد و اجرا شود.

 وی با بیان اینکه هنوز نسبت به آنچه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می شود با آنچه که در کشور اجرایی شده فاصله زیادی وجود دارد، افزود: اگر این فاصله نمی بود، الان باید شرایط بهتری می داشتیم.

 امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در صحنه علم و پیشرفت ها و مدیریت ها به خوبی تفهیم، اجرا و بعد نظارت شود، گفت: اگر نظارت لازم بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد، نتیجه آن در مراحل بعدی به خوبی نشان داده خواهد شد.

  حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه سند اسلامی شدن دانشگاهها سرنوشت آینده جامعه را رقم می زند، اظهارداشت: اسلامی شدن یعنی اینکه تعهد، تفکر و التزام اسلامی در دانشگاهها مهم شمرده شود و شکل بگیرد.

 وی تصریح کرد: فرهنگ مسئله اصلی در هر کشور و جامعه ای است، چراکه انسان یک موجود فرهنگی است و می تواند به ما جهت دهد.

 امام جمعه بیرجند با تاکید بر فرهنگ سازی کارآفرینی توسط دانشجویان، گفت: باید فرهنگ سازی شود که یک دانشجو بعد از تحصیل به جای منتظر شغل دولتی ماندن، خودشان اشتغال ایجاد می کنند و کارآفرین می شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی دانشجویان و قشر تحصیل کرده جامعه را ذخایر کشور دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد این بی توجهی به فرهنگ کار باعث می شود که برخی از نخبه های تحصیل کرده ما یا به خارج از کشور بروند و یا اینکه ناراضی بمانند.

 وی یکی از مشکلات کشور را خود مسئولان بی تعهد و سوء استفاده گر دانست و گفت: این اختلاس ها، بی عدالتی ها و سوء استفاده ها از بیت المال نتیجه فاصله گرفتن از اسلام است چون از اسلام دم زده می شود اما عمل می شود.

 امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خوب است اما چقدر عمل شده است؟ افزود: برخی از اساتید دانشگاه و افرادی که در امر تعلیم و تربیت کشور دخیل هستند، به جای اینکه در کلاس درس به وظیفه خود عمل کنند، شروع به منفی گویی می کنند که این نتیجه کوتاهی هایی است که در موقع جذب صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه قوانین کشور حساب شده و کامل است، گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ارزشمند و حساب شده است؛ اما در عرصه اجرا و میدانی کم می آوریم.

 وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور و نارضایتی برخی از مردم از عملکرد مسئولان و در نتیجه نفود و سوء استفاده دشمن از این موضوعات، گفت: روسای قوای سه گانه با همدیگر برای حل مشکلات کشور جلسه می گذارند اما در آن فقط مشکلات را بازگو می کنند، چه کسی جز همین مسئولان باید این مشکلات را حل کند؟

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قوای سه گانه محصول همین دانشگاه و حوزه هستند، افزود: باید هر کجا که در زمینه مسائل فرهنگی کوتاهی کردیم استغفار کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *