خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کار پرستاری مسئله‌ی انسانی و الهی است و با مادیات قابل نرخ‌گذاری نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کار پرستاری مسئله‌ی انسانی و الهی است و با مادیات قابل نرخ‌گذاری نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کار پرستاری صرفاً کار فیزیکی نیست بلکه مسئله‌ی انسانی و الهی و خارج از برنامه‌های شغلی و کاری است، گفت: برای کار پرستاران نمی توان نرخ تعیین کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۳ بهمن) در  دیدار پرستاران بیمارستان بوعلی بیرجند به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار  اظهار کرد: کار پرستاری صرفاً کار فیزیکی نیست بلکه مسئله ای انسانی و الهی و خارج از برنامه های شغلی و کاری است.

وی با تاکید بر اینکه کار و نرخ کار پرستاران یک بحث است، افزود: اما مسئله مراقبت و مواظبت و پرستاری از مریض که نوعاً مریض بیش از آنچه که ممکن است درد یا مشکلات بدنی داشته باشد که با دارو علاج می شود کمبودهای روحی دارد که به صورت طبیعی حاصل می شود و این با نوع رفتار و محبت پرستار جبران می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اسماء خداوند جبار به معنای جبران کننده است، گفت: در  نظام خلقت و طبیعت یک سیستم جبرانی وجود دارد مانند استخوان شکسته و یا زخمی که ترمیم می شود و نوزادی که نیازهای اولیه او توسط مادر جبران و تامین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در روایتی از امام علی علیه السلام آمده است که از حضرت پرسیدند کدام فرزندتان را بیشتر دوست دارید که ایشان پاسخ دادند کوچکشان تا بزرگ شود، مریض آنان تا سالم گردد و مسافر آنان تا بازگردد.

وی با اشاره به اینکه کار پرستاران نیز از این نوع قضایا است و نمی توان برای آن نرخ تعیین کرد، بیان کرد: پرستاران هم شغل دارند و هم شانس چرا که نوع شغل آنان از مشاغلی است که می‌شود قصد قربت کرد و این در نزد خدا بسیار ارزشمند است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *