خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: محور همه کارگروه های استان مباحث فرهنگی باید باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: محور همه کارگروه های استان مباحث فرهنگی باید باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: محور همه کارگروه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و … در استان باید مباحث فرهنگی باشد و در قالب فرهنگ تعریف شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امشب (۱ دی) در چهل و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان سنگین ترین مسئولیت را بر عهده دارند چراکه فرهنگ هر جایی؛ هویت انسانهای آن مکان است، گفت: انسانها از نظر فرهنگ با هم متفاوت هستند؛ هر انسان ممکن است در هر روز یک نوع باشد، یعنی آنچه در انسان به عنوان هویت تعریف می شود فکر و فرهنگ او است.

 وی افزود: آنچه در انسان به عنوان هویت تعریف می شود فکر و فرهنگ است و انسان را از زاویه فکری و فرهنگی می توان تعریف کرد.

 امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه همه انسانها را نمی توان در یک قالب تعریف کرد، گفت: استکبار جهانی انسانهای بی گناه زیادی را در دنیا می کُشد؛ چطور می توان همه اینها را در قالب یک نوع انسان تعریف کرد، لذا تعریف انسان در قالب فرهنگ قابل تعریف است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگی عمومی استان باید طوری برنامه ریزی شود که برای جامعه مفید باشد، افزود: محور همه کارگروه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و غیره در استان باید مباحث فرهنگی باشد و در قالب فرهنگ تعریف شود.

 وی با اشاره به اینکه تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و استان در فرهنگ آنها است، افزود: در هر کاری «تخصص» جزو ضروریات است اما شرط موفقیت آن این است که آن موضوع براساس راه حل فرهنگی پیش برود و تمام مشکلات کشور باید از طریق فرهنگ حل شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *