خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور

متن بیانات حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

خیلی خوش آمدید، مچکرم. هم از دیدار شما فیض گرفتم و هم از فرمایشات شما. مخصوصاً که حضرتعالی این‌ها را خیلی خوب تبیین فرمودید. پیداست همیشه بهداشت بر درمان پیشی دارد. اگر اصولی رعایت شود که فرد مریض نشود خیلی بهتر است که مرض بشود و دارو بخورد. این هم همان است، آن هم یک مرض است. تخلفات مرض است. حالا بخش اولش بیماری‌های جسمانی است بقیه‌اش بیماری‌های اخلاقی، بیماری‌های فکری، بیماری‌های عقیدتی و نفسانی است. هر دو بیماری است، مسلم هم پیشگیری بهتر است.

شما هم که کارتان در نیروهای مسلح است در واقع مخاطبان به نسبه خوبی دارید. زیرا نیروهای مسلح اصولاً قانونمند هستند، اصلش این است. به همین دلیل به این‌ها می‌گویند نظامی. چون نظام دارند، از راه رفتنشان بگیر تا صحبتشان همه نظامی است. گزارشاتشان تا برسد به آموزش‌های حرفه‌‌شان، صحنه‌های میدانی چه رزمایشی چه حقیقی تمامش نظام است. تمامش قانون است و این‌ها اینطور بار می‌آیند و خیلی قابل ستایش است. بنده خودم ۲۰ سال با این‌ها کار کردم. بهترین خاطرات خودم در دوران کار کردن با نیروهای مسلح داشتم. انسان‌های منظم، باوفا، با جدیت، عقیده‌‌مند. مخاطبان خوبی دارید و برای اینکه، الحمدالله موفقید همانطور که فرمودید موفقید. برای اینکه بیش از پیش این توفیق حاصل شود این است که مراقبت از افرادی که در واحدهایشان الگو هستند، دیگر حالا آن واحد می‌خواهد یک واحد کوچکی باشد، یا دسته باشد، یک پادگان باشد یا یک لشکر باشد، روی آنها خیلی کار کنید. اولاً جمعیتشان کم است خوب می‌توانید کار کنید. دیگر اینکه آنها هستند که انواع و اقسام روحیه‌ها را می‌توانند به زیرمجموعه‌شان خیلی ساده منتقل کنند. همانطور که در میان خودشان شهرت دارد که اگر فرماندهی شیر باشد، همه واحد هم شیر هستند. اگر فرماندهی میش باشد، همه‌شان میش هستند. این تنها در این جهت نیست اگر فرماندهی مقرارتی باشد، همه مقرراتی هستند. فرماندهی بی‌تفاوت، همه‌شان بی تفاوت. فرماندهی بااخلاق باشد، همه‌شان بااخلاق هستند. اخلاقش را از دست بدهد، همه‌شان بداخلاقند. فرماندهی قانون‌شکن باشد، همه می‌شوند قانون‌شکن. قانومند باشد، همه می‌شوند قانونمند. خیلی سریع این‌ها پاسخ می‌دهد، در جامعه‌ها دیگر دیر پاسخ می‌دهد.

 اما در میان جامعه نظامی تاثیر سلسله فرماندهی می‌خواهد یک دسته باشد، می‌خواهد یک لشکر باشد، سریع آن روحیه، آن ارزش‌ها، آن شجاعت، آن قانونمندی، هر چه باشد سریع  منتقل می‌شود. چون به هم متصلند، مثل خون در رگهاشان ساری و جاری می‌شود. لذا است که کلید قضیه آنجا است. آنها هم جمعیت کمی هستند و با آن جمعیت کم خیلی خوب می‌شود با وسعت باز نشست و همه خیر و شر و سرفرازی و سرشکستی، همه چیزها را می‌شود با آنها در میان گذاشت که آنها هم حرف‌شنویشان خیلی خوب است.، اگر برخورد‌ها درست باشد، حرف‌شنویشان خیلی خوب است.

کار بسیار پراهمیتی است. ضمن اینکه نیروهای مسلح هم که اگر ایده آل باشند و نباشد، روی کل جامعه تاثیر دارد. در بخش‌های سرنوشت جامعه به نیروهای مسلح برگشت می‌خورد. این همه افتخاراتی هم که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و دشمنان را سر شکسته از منطقه کنار می‌زنند به خاطر این‌ها است. همه چرخ‌ و پرهایی هم که در جامعه می‌گردد، بالاخره اول امنیت بعد کار. بنابراین کار شما خیلی کار مهمی است چون غیرمستقیم در همه جامعه سرایت دارد. بسیار کار پرارزشی است.

 شما هم شانسی داشتید که خداوند به شما توفیق شغلی داده از این نوع. منتهی شرط دارد، شرطش این است که همت در این ساختار به گونه‌ای باشد که به راحتی خودتان فکر نکنید، به آسایش خودتان فکر نکنید. چون مسئله خیلی مهم است. این فرصت را غنیمت بدانید و در این اصلاح ساختار زیبای الهی جند خدا و «الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ سُبُلُ…»۱، چقدر زیبا است. بالاخره می‌بینید یک کسی مثلاً بهار می‌شود درختی می‌نشاند همواره سعی دارد از آبش غفلت نشود، همواره سعی دارد آفتی نیاید، همواره سعی دارد به موقع حرصش کند. این هم است دیگر، انسان وقتی یک درختی می‌نشاند خیلی حساب خودش را ندارد که هوای سرد است یا هوا گرم است یا وقت خواب است، عشق او را می‌کشد پای همان درختی که کاشته و سرگرم است.

 این شجره طیبه که شما توفیق حراست از آن را به عهده گرفتید خیلی سعی کنید آفت نگیرد. چون دنیا، دنیای آفت زدهی است. دنیای کثیفی است. یاد آن فضاهای پاک جبهه بخیر، هم هواش تمیز بود، هم فضاش تمیز بود. در شهرها هم هوایش کثیف است هم فضایش کثیف است، کارهای شیطانی و دروغ و تزویر. اما فضاهای نظامی باز هم تمیز است. فضاهای نظامی فضای تمیزی است، قدرش را بدانید. بنده هم دعاگو شما هستم، هم دعاگوی آن عزیزان هستم. آنان لشکر امام زمان(عج) هستند، خیلی برایشان خدمت کنید. بنده ۲۰ سال گرد پوتین آنان را پاک کردم، الان هم به آنان ارادت دارم. خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید.

برای شادی ارواح طیبه شهدا، روح پاک امام امت، طول و عمر و عزت مقام معظم رهبری صلوات بفرستید.

۱- نهج البلاغه، نامه ۵۳٫

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *