خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: دشمن تصریح به دشمنی می‌کند و ما می‌گوییم نه!/ جایی که حجت الهی بر ما تمام است متحد شویم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: دشمن تصریح به دشمنی می‌کند و ما می‌گوییم نه!/ جایی که حجت الهی بر ما تمام است متحد شویم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دشمن تصریح به دشمنی می‌کند و ما می‌گوییم نه و این خیلی عجیب است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی کشور اظهار داشت: در دوران پهلوی اول همه امور و شئون ما در دست بیگانه بود به‌طوری‌که خیلی‌ها امیدشان قطع شده بود و اسلام در غربت محض بود.

وی افزود: بعد از سال ۱۳۲۰ شرایط اندکی تغییر کرد، گرچه بسیاری هم که اعتقاداتشان آسیب ندیده بود، جرأت بروز و ظهور نداشتند و به تدریج فعالیت نشریات، کارهای فرهنگی و حرکت‌های سیاسی شروع شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با گرامیداشت یاد شهید نواب صفوی و یارانش، گفت: این شهید بزرگوار و یارانش انسان‌های باایمانی بودند که دل در گرو اسلام داشته و برای اسلام دردمند بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند که ما مکلف به انجام وظیفه‌ایم تا نتیجه، تبیین کرد: حرکت امام راحل (ره) به آن جریانات مختلف ایمانی قوت و امید داد.

وی بیان کرد: دشمن به هر اسمی ید واحده است و طبعاً اهل ایمان نیز باید ید واحده باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در آن تاریخ پیشکسوتان شهادت همچون مرحوم نواب‌صفوی و شهدای مؤتلفه مسئله مقاومت و شهادت را به خوبی آغاز کردند، اضافه کرد: خداوند به خون آن‌ها برکت داد و بالاخره قیام امام خمینی (ره) توانست روح ایمانی را مانند خون در رگ‌های نیمه‌جان جامعه ما جاری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ادامه داد: دشمن همان‌طور که می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است هر کاری را که می‌تواند در دشمنی با این نظام انجام ما نیز حداقل باید از دشمن این درس را بگیریم و به دشمنی آن‌ها پاسخ متناسب با آن بدهیم.

وی با بیان اینکه مشکلات ما بیشتر خودساخته تا دشمن، گفت: اگر ما یک ید واحده باشیم و سلیقه‌ها و اشخاص را کنار بگذاریم و آنجایی که حجت الهی بر ما تمام است متحد شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سلیقه‌ها، نتیجه‌ها و تحلیل‌ها را کنار بگذاریم و در یک نقطه متمرکز شویم و اگر به این عمل می‌کردیم دشمن نمی‌توانست هیچ حضوری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه آقایان برای خود یک سلیقه خاص دارند و می‌خواهند به دشمن تکیه کنند، گفت: چقدر تجربه می‌خواهیم ضمن اینکه اسناد صریح قرآنی، سیره پیامبر اکرم (ص) و فقه آل محمد (ص) تکلیف ما را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه محققینی مانند شهید مطهری که روح و جان اسلام را استنباط کردند این مسائل را در بحث‌های علمی، فقهی و فلسفی بیان کردند، تصریح کرد: این را در کنار تجربیاتی که داریم بگذاریم چراکه دشمن تصریح به دشمنی می‌کند و ما می‌گوییم نه و این خیلی عجیب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان داشت: بحث اینکه ما به دیگری تعدی کنیم کار ما نیست و در خود قرآن داریم که آن‌هایی که با شما نمی‌جنگند و توطئه ندارند حتی عدالت را با آن‌ها رعایت کرده و احسان کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *