خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: جامعه اسلامی نباید در عرصه اقتصاد به بیگانه متصل باشد/ لزوم جلوگیری از انباشت ثروت توسط یک عده خاص در جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: جامعه اسلامی نباید در عرصه اقتصاد به بیگانه متصل باشد/ لزوم جلوگیری از انباشت ثروت توسط یک عده خاص در جامعه

نماینده ولی فقیه با اشاره به آمارهای رشد اقتصادی گفت: اگر این گزارش‌ها درست باشد اما به دست عده‌ای خاص سرمایه‌ها بلوکه شود، بی‌فایده است و دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه موجب فساد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ، به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مسائل اقتصادی را باید در محضر و چهارچوب دین هدایت کرد.

وی با بیان اینکه فلسفه آمدن انسان به جهان بر اساس حکمت تکالیف است، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در قرآن کریم آمده و خداوند از انسان خواسته، ساختن و آباد کردن زمین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ابراز کرد: خداوند حکمت را تنها به انسان داده که نیاز اصلی انسان است و موجب خودسازی می‌شود.

عبادی در خصوص جایگاه مسائل اقتصادی که در آیات قرآن اشاره شده، عنوان کرد: سرپا بودن شما متکی به مسائل اقتصادی و اموالتان است و نباید به دست انسان‌های نادان بیفتد تا به دلخواه خود و بی‌مورد خرج کنند.

وی با بیان اینکه در مسائل فقه، نماز جایگاه خاصی دارد و بعد از تکبیره‌الاحرام، شکستن نماز حرام است، خاطرنشان کرد: اما در جایی که اموال دارد تلف می‌شود باید نماز را شکست و مانع از بین رفتن اموال شده که امری واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: هر انسان مکلف باید در حد برآورده شدن نیازهای خودش و کسانی که به او متکی هستند کار کند و مخارج زندگی را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مانند درختی نیست که از جایی وارد کرده و بکاریم بلکه دین ما است، تبیین کرد: مسؤولین باید شغل ایجاد کرده تا نیازهای مردم تأمین شود نه اینکه با دست‌درازی پیش بیگانه، خواهان رفاه باشد.

 وی ادامه داد: جایز نیست جامعه اسلامی به بیگانه متصل باشد بلکه باید با ایجاد همه ابزارها، مقدمات را انجام داده و با به‌کارگیری تکنیک، علم کاربردی و بنیانی نیازهای مردم را در زمینه‌های مختلف تأمین کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند”طلب العلم فریضة علی کل مسلم” تصریح کرد: کسب علم بر هر مسلمانی واجب است و باید علم را به صحنه عمل آوریم تا خودکفا شویم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی در خصوص آمارهای رشد اقتصادی متذکر شد: اگر این گزارش‌ها درست باشد اما به دست عده‌ای خاص سرمایه‌ها بلوکه شود، بی‌فایده است و دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه موجب فساد می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع باید بر اساس عدالت بوده و مفید مصرف شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خداوند مالکیت اعتباری به انسان برای اداره جامعه بشری داده، اضافه کرد: همه نعمت‌هایی که خداوند به جسم انسان عطا کرده، امانت است و باید در راستا و اهدافی که مشخص شده استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی تصریح کرد: یکی از گناهان کبیره اسراف است و عده‌ای به اسم مسلمان اسراف و تبعیض می‌کنند و احادیث پیامبران را از یاد برده‌اند اما مسلمان واقعی نباید در این امور بی‌خیال باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *