خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی/ بهره‌گیری از وسایل نقلیه و توجه به قوانین و مقررات مهم‌ترین عامل جلوگیری از حوادث جاده‌ای

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی/ بهره‌گیری از وسایل نقلیه و توجه به قوانین و مقررات مهم‌ترین عامل جلوگیری از حوادث جاده‌ای

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضاعبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره بر لزوم رعایت استانداردها در جاده ها و وسایل نقلیه، گفت: حوادث بسیار نگران کننده است لذا باید حداکثر تلاش برای حداقل ضایعات شود.

به گزارش روابط عمومی دفترحجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز ( ۲۸ آذر)در دیدار با راهداران و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: بهترین مردم کسانی هستند که مفیدتر برای مردم هستند و ممکن است هیچ اسم و رسم و آوازه ای هم نداشته باشند اما خدای متعال که می داند.

وی افزود: در زمانی که مردم در استراحت هستند راهداران و رانندگان در سرما و گرما در انواع و اقسام مشکلات دور از خانوادت برای بقیه انسان ها کار و تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ایثار و فداکاری راهداران و رانندگان که در صحنه میدان اینکه بسیار حماسی است، گفت: چند سال پیش در سیل بشرویه یک اتوبوس گرفتار می شود که یک راننده شرافتمند تا جایی که توانست مسافران را به دوشش نجات داد اما در نهایت خودش جان داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی تاکید کرد: این ایثار و از خودگذشتگی نه جنبه معاهده ای دارد و نه انتظار بود بلکه خود این راننده دست به این کار میزند و این از ارزش هایی است که فقط خداوند می داند.

وی به آنچه که خداوند متعال برای حمل و نقل خلق کرده اشاره و ادامه داد: اسب و استر و الاغ تا یک امتدادی حاجت بشر را برمی آورد اما در آینده خدا وسایل حمل و نقل جدید خواهد آفرید البته درست است که این وسایل حمل و نقل به دست اسنان ساخته می شود اما عالم همه برای خدا است چه در طبیعت باشد و چه در صنعت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در قرآن آمده آنچه شما می سازید خلق خداست انسان از خود چیزی ندارد اگر خدا به او جوارح، شعور، علم و ابتکار داده همه متعلق به خداست و مساوی است با خلق خدا.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید راه و جاده ها  و وسایل نقلیه درست و استاندارد باشد، گفت: حوادث بسیار نگران کننده است یک نفر هم که فوت کند زیاد است و عوارض و لطمات زیادی به جامعه وارد می شود لذا باید حداکثر تلاش برای حداقل ضایعات شود.

به گفته وی اگر وسایل نقلیه و جاده ها استاندارد نیست باید رانندگی استاندارد باشد اما متاسفانه نیروی انسانی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی لازم را نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر رانندگی سالم و براساس قانون باشد با وجود عیوب راه و وسایل نقلیه می شود سالم به مقصد رسید، افزود: مهم بهره‌گیری صحیح از وسایل نقلیه است البته ترمز ماشین یک چیز صنعتی است اما ترمز خود فرد و راننده مهم است که تاحدمجاز که بتواند ماشین را کنترل کند سرعت داشته باشد در غیر این صورت این راننده است که در اختیار فلز بی شعور قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان کرد: بنابراین ترمز ماشین وقتی کار می کند که اراده فرد ترمز باشد و مسئولان باید در اعمال مقررات و جاده ها و وسایل نقلیه مناسب توجه داشته باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *