خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آمار ثبت احوال در برنامه ریزی وزارتخانه های کشور جایگاه خاصی دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آمار ثبت احوال در برنامه ریزی وزارتخانه های کشور جایگاه خاصی دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه میزان برآورد وضعیت فرهنگی جامعه با ثبت احوال سنجیده می‌شود، گفت: یکی از شاخصه های ثبت احوال این است که میزان ایمان، سلامت و فرهنگ مردم از آمار آنان به دست می‌آید.

به گزارش روابط عمومی دفترحجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۶ آذر) در دیدار با مدیرکل و کارکنان ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: مرزبانی از مرزهای هویتی برعهده شما است و این را به عنوان امانتی بزرگ احساس می کنید و به ارزش های جامعه ایرانی و اسلامی توجه دارید.

وی با بیان اینکه مسئولان باید کارها را برای مرم سبک کنند، گفت: ممکن است یک وقتی کسی که راحت پشت میزی نشسته احساس نکند که آن فلان روستایی که از فلان جا آمده مشکلش چیست تا خودش را به جلوی این میز رسانده است اما شما با الکترونیکی کردن خدمات ثبت احوال توجه کرده و برای سلامت جسم و وقت مردم دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت احوال هویت افراد یک جامعه است، ادامه داد: ثبت احوال در ثبت وقایع ازدواج و طلاق و آمار مورد نیاز وزارتخانه ها برای برنامه ریزی‌های کلان کشور جایگاه خاصی دارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه میزان برآورد وضع فرهنگی جامعه با ثبت احوال سنجیده می‌شود، افزود: از روی آمار و ارقام ازدواج‌ها، طلاق ها، نام گذاری‌ها میزان فرهنگ جامعه نشان داده می شود که چقدر مردم از نظر فرهنگ به ارزش‌ها پایبند هستند.

وی به مسئله طلاق در جامعه اشاره و بیان کرد: در حدیثی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند « أبغَضَ إلَيهِ مِن الطَّلاقِ » در چیزهایی که حلال شمرده شده، ولی بدترین حلال طلاق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه طلاق به عنوان باز شدن راه بن بست است نه یک حلال رایج، تاکید کرد: یعنی اگر واقعاً استثناً یک جایی پیش آمد که به دلیلی نمی‌توانند با هم زندگی کنند آنجا جای طلاق است که در بن بست گیر نکنند اما بدترین حلال طلاق است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: در بعضی از مناطق آمار طلاق بسیار بالا است که در واقع وقتی به اینجا می‌رسد احساس می‌شود که اصلاً فرهنگ، فرهنگ بیگانه است که متاسفانه ورود پیدا کرده است.

به گفته وی در فرهنگ ایمانی تمام لذت شخص این است که کاری کند که خدا یا نفسش راضی باشد بنابراین در خانواده هم را تحمل می‌کنند و از این تحمل لذت می‌برند نه اینکه عقده پیدا ‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: ریاضتی بهتر از این نیست که برای رضای خداوند زن و مرد، دختر و پسر، پدر و فرزند یا دختر و مادر همدیگر را حتی اگر فردی اخلاقش ناجور است را با خوشحالی تحمل کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های ثبت احوال این است که میزان ایمان، سلامت و فرهنگ مردم دراین قضایا به دست می‌آید، گفت: آن همه صهیونیست ها و دیگران برای ما تبلیغ کردند که فرزند کمتر زندگی بهتر؛ یعنی ما را مدام به جنبه های راحتی شخصی دعوت کردند به طوری که اکنون متخصصان هشدار می دهند از کمبود جمعیت فرد  جامعه پیر می شود.

وی  تاکید کرد: اما از نظر ارزش های دینی و اینکه پدر و مادر در پرورش انسان های سالم مأجورند این چیزی نیست که انسان پا روی پا بگذارد که فقط من راحت باشم بلکه بحث این است که در مدت عمر انسان بهترین کار خیر پرورش فرزند صالح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت احوال نقش محوری دارد، افزود: با ثبت احوال می توان جامعه را از نظر اندیشه، ایمانی، روانی و ارزش‌ها سنجید و کار بسیار مهم و امانتی بسیار ارزشمند است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *