خانه / متن بیانات / سبک زندگی / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: دشمن مسلمانان را به مسائل پوچ سرگرم دارد/ بصیرت شرط اولیه برای دین‌داری است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: دشمن مسلمانان را به مسائل پوچ سرگرم دارد/ بصیرت شرط اولیه برای دین‌داری است

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بصیرت و اولی الابصار بودن برای مسلمانان شرط اولیه دینداری است، گفت: کسی که به اسم مذهب جنگ ایجاد می‌کند پیرو هیچ مذهبی نیست و دشمن متاسفانه مسلمانان را با اختلافات سرگرم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان بیرجند حجت الاسلام سید علیرضا عبادی امروز (۲۳ آذر) در همایش هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، علما، معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی اظهار کرد: آنچه به عنوان جنگ مذهبی به زبان می آید دقیقاً جنگ لامذهبی است.

وی با بیان اینکه وقتی یک مسلمان اسلام را پذیرفت شرط اولش اسلام شناسی است، افزود: اما برای اینکه به اسلام عمل کند باید شناسایی کند و اینجا بحث مذهب می آید و راه شناسایی دین بسیار عاقلانه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منبع شناسی دین کتاب خدا و قرآن است، گفت: در بحث عقاید و اخلاق کنبع ما قرآن است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: سنت منبع دیگر راه شناسایی دین است و آنچه از فرمایشات رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و سیره آن حضرت بر امر و نهی دلالت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عقل و اجماع از دیگر منابع شناسایی دین است، عنوان کرد: عقل پیغمبر درون است و پیامبر (صلی الله علیه و آله) عقل برون است لذا عقل منبع دینی در اسلام شناسی است و کسی که عقل ندارد دین ندارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه کسی که به اسم مذهب جنگ ایجاد می کند پیرو هیچ مذهبی نیست، بیان کرد: این افراد هزینه های بسیاری را بر مردم ناآگاه و یا ناآگاه های غیر متعهد تحمیل می کنند و همه بخاطر بی تفاوتی در گناه آنان شریک هستیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ جایی برای جنگ و قتل در مذهب وجود ندارد که باز گفته شود جنگ مذهبی، افزود: چرا اسم نادانی ها را جنگ مذهب می گذاریم؟ چرا اسم توطئه های دشمن را به اسم مذهب می گذاریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مذهب مقدس است و مهمترین ابزار آن عقل و تعهد است، گفت: جنگ مذهبی نسبت های ناروایی است که از پشت پرده های مکر و حیله برای تحریک و فتنه انجام می دهند و عده ای نادان می پذیرند و عده ای آگاه احساس تعهد نمی کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان کرد: قرآن تاراج می شود و به اسم اسلام هر جنایتی انجام می دهند چرا برخی افراد و مسلمانان متعصب در این خصوص تعصب به خرج نمی دهند؟

به گفته وی به اسم اسلام جریاناتی اتفاق می افتد و بعد عناصری مانند صدام، داعش و افراد دست نشانده مانند حسنی مبارک را تحریک می کنند و به جان مسلمانان می اندازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صحنه میدانی حاکی از آن است که دست دیگری مسلمانان را می چرخاند، اظهار کرد: به قرآن اهانت می شود و شهرهای مسلمانان را ویران و زنان و کودکان را می کشند و می سوزانند و همه این اقدامات را به اسم اسلام انجام می دهند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: دشمن متاسفانه مسلمانان را به اختلافات و تفرقه مشغول و سرگرم می کند تا منابع مادی و معنوی را از دست آنان خارج کنند.

وی بصیرت و اولی الابصار بودن را برای مسلمانان شرط اولیه دین داری دانست، گفت: شعبده بازها و دزدهای استعمارگر به اسم دین برای مسلمانان خیلی چیزها می سازند آنوقت بعضی خود را از امام صادق علیه السلام شیعه تر و علمای بزرگ اهل سنت خود را سنی تر می دانند اما هیچ احترام و ادبی قائل نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: راه های افراطی و تفریطی پیرو انگلیس است ربطی به پیروان امام صادق علیه السلام و علمای اهل سنت نیستند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: دشمن برای ما دین و مذهب دیکته می کند و باید از خواب غفلت بیدار شویم و امروز امیدواریم علمای اسلام پیرو هر مذهبی هستند از جان و ناموس مسلمین دفاع کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *