خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مقام معظم رهبری بیرجند را شهر علم و ایمان دانستند/ لذا این میراث گرانقدر را حفظ کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مقام معظم رهبری بیرجند را شهر علم و ایمان دانستند/ لذا این میراث گرانقدر را حفظ کرد

حجت السلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی از سوی رهبر معظم انقلاب به نام شهر«علم و ایمان» نام گرفته، لذا این گوهر ارزشمند را که نشات گرفته از فرهنگ غنی و ناب مردم است، با چنگ و دندان در مقابل ناتوی فرهنگی حفظ کنید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۳ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه فرهنگ هویت هر جامعه ای است، اظهار داشت: جامعه غارت زده آن جامعه ای نیست که اموال آن را ببرند جامعه ای است که فرهنگ آنها را غارت کنند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگی مسئولیت سنگین و امانتی هست که شما در بر عهده گرفتید، گفت: مقام معظم رهبری بیرجند را شهر علم و ایمان دانستند لذا باید این میراث گرانقدر را حفظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استان علم و ایمان است لذا این گوهر ارزشمند را که نشات گرفته از فرهنگ غنی و ناب مردم استان است را باید با چنگ و دندان در مقابل غارت و ناتوی فرهنگی حفظ کنید،‌ افزود: برخی افراد ممکن است ظاهر مناسبی نداشته باشند اما وقتی به باطن انها نگاه می کنیم می بینیم که ریشه دینی و باطنی خوبی در آنها است و این ریشه دینی عمیق سالها طول کشیده که به این مرحله رسیدیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی مردم ایران اسلامی را جزو انسانهای متمدن و مهمان نواز در جهان عنوان کرد و گفت: محبت، ادب، گذشت، مهمان نوازی و فرهنگ مردم خراسان جنوبی در کشور نمونه است.

 وی با بیان اینکه فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی و پایگاه معنوی که در این استان است، جزو ذخایری است که باید حفظ شود، تصریح کرد: در برخی موارد مسئولان نه تنها خودشان باید حافظ انقلاب باشند بلکه به فرهنگ آسیب می زنند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: با خداوند عهد ببندید که این امانت خداوند(فرهنگ ناب اسلامی) که سابقه زحمت ۱۴۰۰ ساله ائمه معصومین(علیه السلام) است، را حفط کنید.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: نسبت به مسائل و مشکلات استان پیش بینی های خوبی داشته باشید و عمل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *