خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ریشه مشکلات حقوقی، اختلاس و فروپاشی خانوادها «پول پرستی» است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ریشه مشکلات حقوقی، اختلاس و فروپاشی خانوادها «پول پرستی» است

حجت الاسلام والمسلمین نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در بخشی از قسمتها باید نیروهای دیگر هم با کمیته امداد هماهنگ شوند؛ مانند گداهای حرفه ای که گدا نیستند اما موجب می‌شوند که مردم احساس کنند که کمیته امداد کاری نکرد و به نیازمند رسیدگی نکرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ آذر) در با دیدار مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و اعضای هیأن مدیره صندوق ولایت خراسان جنوبی اظهار کرد: تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با انگیزه گره گشایی و ایجاد اشتغال و حفظ ارزش ها بوده است و صندوق قرض الحسنه ولایت هم یکی از همین خواسته ها است.

وی افزود: موفقیت کمیته امداد در طول این چند دهه به گونه ای بوده که گاهی مشاهده کردید از کشورهای خارجی به طور اختصاصی آمدند تا ماهیت کمیته امداد را بشناسند و طرح مشابهی در برخی کشورهای دیگر صورت دهند.

ریشه مشکلات حقوقی، اختلاس و فروپاشی خانوادها «پول پرستی» است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پول پرستی در جامعه مشکل ساز است، گفت: مشکلات حقوقی که دادگاه ها را پر پرونده می کند ریشه اش پول پرستی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل فروریزی خانواده ها؛ دعوا بر سر پول و سکه است، بیان داشت: بسیاری از مسائلی که در جامعه به صورت اختلاس و کلاه گذاری نیز ریشه آن پول پرستی است.

وی ادامه داد: با پول پرستی ارزش های انسانی، الهی و وجدانی در جامعه کم کم فراموش می شود و پول معیار همه چیز می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رباهای بانکی و مشکلات بازار همه بخاطر پول است، افزود: در روایت دارد وقتی اولین سکه در جامعه بشری ضرب شد ابلیس آن را برداشت و نوازشش کرد که قربانت شوم که به وسیله تو خیلی کارهای انجام می دهم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه جنایات‌ها و این همه ظلم و ستم و ویرانی شهرها همه بخاطر پول و سرمایه است، گفت: در این شرایط آنچه که هیچی ارزش ندارد انسان، وجدان و خدا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *