خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حسین (ع) سمبل عدالت در برابر ستم/ «ایثار و ارزشها» در موکب های حسینی متبلور می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حسین (ع) سمبل عدالت در برابر ستم/ «ایثار و ارزشها» در موکب های حسینی متبلور می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حسین علیه السلام سمبل عدالت در برابر ستم است، گفت: موکب های حسینی در مقابل فرهنگ تنازع غربی ها، مسئله ایثار و از خودگذشتگی و ارزش ها را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم دیدار دست اندرکاران و عوامل بهداشت و درمان اربعین حسینی اظهار کرد: امروز مسئله اربعین حسینی به عنوان یک سمبل در یک حرکت عدالتخواهانه است و به صورت بین المللی از کشورهای گوناگون، راه های دور، قشرهای مختلف مسلمان وغیر مسلمان، فقیر و غنی با پای پیاده شرکت می کنند.

وی افزود: موکب های حسینی در مقابل فرهنگ تنازع غربی ها، مسئله ایثار و از خودگذشتگی ها و ارزش ها را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسانی برای کمک به زائران حسینی از کشورهای مختلف می آیند، گفت: به صورت طبیعی برخی از نیازهای زائران بهداشت و درمان است و کسانی که در این جهت توفیق پیدا کردند بسیار کار ارزشمند و تاثیر گذاری انجام دادند.

حجت السلام عبادی بیان داشت: در واقع این اشاعه فرهنگ محبت و ایثار و از خودگذشتگی و فرهنگ عدالت خواهی و ایستادگی در مقابل ستمکاران است.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که این سنت را ترویج و این خدمت را انجام می دهند برای تقرب به خدا است، ادامه داد: نام حسین علیه السلام در میان همه ملت ها محبوبیت دارد و تنها ما شیعیان که نیستیم بلکه اهل سنت، زردشتی، ارمنی، هندوها و از هر مکتب و مسلکی به حسین علیه السلام ارادات دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حسین علیه السلام سمبل عدالت در برابر ستم است، افزود: وقتی اروپای جهانخوار و انگلیس به غارت شبه قاره پرداخت و با بی‌رحمی خون مردم آنجا را می مکید، گاندی گفت « من به پیروی از سرور آزادگان، حسین علیه السلام پیشوای شیعیان انگلیس را بیرون می کنم» و این کار را انجام داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی یا بیان اینکه پیامبر فرمود« برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود»، عنوان کرد: متوکل عباسی دست کسانی که به زیارت امام حسین علیه السلام می رفتند را قطع می کردند اما مردم همچنان به زیارت می رفتند.

وی خطاب به موکب داران حسینی بیان کرد: خوشبحال شما که چنین توفیقی پیدا کردید و برای خدمت به زائران چنین سند و مدرکی گذاشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *