خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با دست اندرکاران و عوامل بهداشت و درمان اربعین حسینی

مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با دست اندرکاران و عوامل بهداشت و درمان اربعین حسینی

متن بیانات حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با دست اندرکاران و عوامل بهداشت و درمان اربعین حسینی مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۱۹

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

.«اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ»

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما  و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

وقتی مسئله اربعین حسینی علیه السلام مطرح می شود. که امروز به عنوان یک سمبل در یک حرکت عدالتخواهانه به صورت بین المللی از کشورهای گوناگون، از راه های دور، قشرهای مختلف، مسلمان، غیر مسلمان، فقیر و غنی با پای پیاده. موکب های که در مقابل فرهنگ تنازع غربی ها، مسئله ایثار و از خودگذشتگی ها را نمایش می دهد. ارزش‌ها را نمایش می دهد. این خیلی جایگاه رفیعی دارد.

برادران و خواهرانی که برای کمک به زائران از کشورهای مختلف می آیند، در انواع نیازهای که دارند. که طبعاً به صورت طبیعی برخی از نیازها، نیازهای بهداشت و درمان است.  برادران و خواهرانی که در این جهت توفیق پیدا کردند و همراه دیگر قشرها که بیش از ۲۰ میلیون جمعیت، الحمدالله به سلامت رفتند و به سلامت برگشتند. بسیار چیز ارزشمندی است و تاثیر گذار است.

در واقع اشاعه فرهنگ محبت، فرهنگ ایثار، فرهنگ از خودگذشتگی، فرهنگ عدالت‌خواهی و فرهنگ ایستادگی در مقابل ستمکاران است. بنده و از قبیل بنده هم که این توفیقات را نداشتم، توفیق اینکه دعاگوی همه باشیم. ان شالله  که همه آنانی که این سنت را ترویج می کنند، و این خدمت را انجام می دهند و برای تقرب به خدا، به نام مقدس حسین علیه السلام که در میان همه ملت ها محبوبیت دارد. این تنها ما مسلمانان و شیعیان که نیستیم. برادارن اهل سنت، غیر مسلمانان، ارمنی‌ها، زدشتی‌ها و هندوها.

از هر مکتب و مسلکی به حسین علیه السلام ارادات دارند. چرا که حسین علیه السلام سمبل عدالت است در برابر ستم. ماهاتما گاندی یک هندو بود. تحصیل کرده غرب است. اما وقتی اروپای جهانخوار و انگلیس به غارت شبه قاره پرداخت و با آن بی رحمی خون مردم آنجا را می مکید، که می توانست انگلیس با آن قدرت را بیرون کند. ماهاتما گاندی گفت « من به پیروی از سرور آزادگان، حسین علیه السلام پیشوای شیعیان، انگلیس را بیرون می کنم» و بیرون کرد. حسین این است دیگر.

در طول تاریخ هم دارد، حتی در بحرانی ترین زمانی که متوکل عباسی کسانی که به زیارت امام علیه السلام می رفتند، دستشان را قطع می کردند. مردم می رفتند، دستشان هم قطع می‌شد.

می گویند یک نفری که رفته بود. جلاد گفت: دستت را بگذار تا قطع کنم. دست چپش را گذاشت. گفت: دست راستت را بگذار. گفت: دست راستم را سال گذشته قطع کردند، دست ندارم. حسین این است. این ها همه سخن اعجازآمیز رسول اکرم (ص) است که نسبت به حسین علیه السلام همین را فرمود« که حرارت محبت حسین علیه السلام در دلها می ماند». اولیاء همه جای خود را دارند. مقام همه محفوظ است، ما هیچ کدام را هم نمی توانیم بر دیگری ترجیح دهیم. اما جای حسین علیه السلام را فقط حسین علیه السلام پر می کند .

متوکل عباسی که هر کسی می رفت، مجازات می کرد. می کشت. دستشان را قطع می کرد. قبر مقدس امام حسین علیه السلام را آب انداخت که آثارش را از بین ببرد. یک خانمی در دستگاه متوکل عباسی یک مسئولتی داشت، جایگاهی داشت. متوکل کار داشت، امر کرد که این خانم بیاید. گفتند: خانم نیست، مسافرت رفته. چند روز معطل ماندند. یک وقت دیدند کنیز آن خانم سرو کله اش پیدا شد. او را خواستند، گفتند: خانم کجا بود. گفت: ما به زیارت کربلا رفتیم. مسئله این است دیگر، چکارش نمی کند.

عشق به اباعبدالله حسین علیه السلام یک چنین چیزی است. خوشبحال شما که چنین توفیقی پیدا کردید و در جهت خدمت به زائران و عاشق، یک سند و مدرکی گذاشتید و ذخیره آخرت شما است. بنده هم دعاگو شما هستم. اجماعاً صلوات بفرستید.

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *