خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی در دیدار با رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و فرمانده پدافند هوایی شرق کشور

مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی در دیدار با رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و فرمانده پدافند هوایی شرق کشور

متن بیانات  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با امیر رنجبر نایینی رییس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و جمعی از پرسنل پدافند هوایی استان مورخ پنج شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۶

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

عرض تهنیت و تبریک ایام میلاد پربرکت عقل کل و هادی سبل و خاتم الرسل حضرت محمد صلی الله علیه و آله و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام.

کارهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مردم را ما گاهی به صورت عدد و رقم و خدمت‌گزاری به افراد می سنجیم، بسیار کار باارزشی است. خدا پسند و انسان دوستانه است. اما گاهی بالاتر از این می سنجیم. شما در یک مقیاس مشاهده می کنید که در دنیا آنچه که به عنوان ارتش و هر نیروهای مسلحی در کشورهای مختلف هستند. جایگاه و مواضع آنان نسبت به مردم چیست. معمولاً اینگونه است که آنها در خدمت تفکرهای جمعی ضد مردم و تحمیل بر مردم و حافظ منافع آنان هستند و یا حافظ منافع یک شخص و یا یک خانواده هستند.

فلسفه وجودی آنان با همه آموزش‌ها و تکنیک و فراگیری تعلیمات نظامی در یک نوع مزدوری خلاصه می شود و برای آن اهداف ناپسند این‌ها ضد مردم خودشان هستند. همواره به عنوان حافظ منافع مادی برای یک جمع یا عده‌ای خاصی لوله های سلاحشان به سینه  مردم است. اگر رنگ و لعاب پلید استعماری هم روی آنان باشد که دیگر واویلا است. همین که  در دنیا می‌بینید با ملت‌ها چه می کنند.

حال آن را مقایسه کنید با آنچه که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چه ارتش عزیز و باقی نیروهای مسلح، آنچه مربوط به سیستم است – گاهی از نظر اخلاقی و تفکر همه یکسان نیستند- اما آنچه مربوط به سیستم است، یک سیستم ارزشی است چرا که انقلاب ما اسلام ما است، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. هر چه خارج از آن باشد، خارج از انقلاب است.

آنچه در سیستم انقلابی ما قرار دارد، که اسلام ما است آنچه که برای تک تک نیروهای مسلح ما مطرح است عقیده است. برای حفظ سازمان باید همه مقررات و سلسله مراتب دقیق رعایت شود و گرنه کارایی ندارد. اما این صرفاً تشکیلات برای کارایی اش است. ولی ریشه قضیه این است که هر کسی پای عقیده اش ایستاده، پای ارزش‌ها ایستاده و پای آنچه خدا راضی است ایستاده. بحث شخص نیست. بحث گروه نیست.

همانطور که یک مسلمان در جهت ادای نماز، روزه، حج و باقی واجباتش است این وظیفه را هم به عنوان یک وظیفه الهی و دینی انجام می دهد. به تعبیر امام علی علیه السلام «حُصُونُ الرَّعيَّةِ »۱ برخلاف باقی نظام ها، کشورها و سیستم ها؛ این‌ها دژ حافظ نگهبان مردم خودشان هستند. هر وقت از این کار اصلی که کار بسیار مهمی است – نظامی گری برای حفظ ارزش های اسلامی و انسانی و جان و مال، ناموس و فرهنگ و استقلال یک کشور در مقابل دشمن کار اصلی و بسیار کار مهمی است و در همه کارهای خیری که در جامعه می شود نیروهای مسلح شریک هستند – اما هروقت هم مشکلی پیش می‌آید و جامعه نیازی دارد و یا اینها فرصت اضافی دارند، می بینید که در خدمت مردم هستند.

حالا می خواهد مسائل درمانی و پزشکی و یا آنچه در غرب کشور ارتش، سپاه و نیروهای مسلح در کوتاهترین مدت بزرگترین و سنگین ترین کارهای را برای برادران، خواهران و فرزندان زلزله زده خود انجام دادند. مایه افتخار است. چه عبادتی بالاتر از این است. چه ارزشی بیشتر از این است. اینجاست که در مقایسه با  آنچه که دیگران دارند این چه می‌شود.

شاید ۲۵ سال پیش برادر عزیزی از پاکستان حافظ قرآن بود و فرزندش هم حافظ قرآن و چند کتاب حدیث بود؛ حدود نه سال سن داشت و یک دختر و بچه کوچکش هم حافظ قرآن بودند البته در قم زندگی می کردند اما چند روزی به بیرجند آمدند. در خلال همین جریانات وقتی ارتبطا مردم با ارتش و حضور ارتش را در جامعه دینی مشاهده می کرد اینقدر برایش خوشایند بود و تعجب می کرد.در آنجا اصلاً نیروهای مسلح حاضر نیستند با مردم باشند و هیچ وقت هم مورد اعتماد مردم نیستند.

و این کاری که (خدمات بهداشتی و درمانی ارتش به مناطق محروم در قالب رزمایش مردم‌یاری محمد رسول الله) شما به عنوان کار خیر انجام می دهید، یک وقت بحث عدد و رقم و خدمات است. اما یک بحث این سیستم است، این در حالی است که در بین این حرف‌ها هیچ وقت قانع به این‌ها نیستیم به جهت اینکه اهداف انقلاب خیلی بالاتر از این است. اما در مقیاس آنچه در جهان می گذرد این قابل قیاس نیست.

نیروهای نظامی مقدس، پاک، خدمتگزار و عقیده مند. که قریب ۴۰ سال است از اولین بیعتی که با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام دادند تاکنون از آزمایشات بزرگی سر درآوردند و پیروز و روسفید شدند. ۴۸ هزار شهدای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از شواهد است. فداکاری های که سپاه پاسداران انقلاب داشته و دارد. خدمات اجتماعی که انجام می دهد. پروژه های بزرگ اقتصادی که به دوشش است تا به آن پیکره پربرکت بسیج.

بسیج شامل همه می شود و هر کسی این انگیزه ارزشی را در هر لباسی دارد بسیجی است. تفکر بسیج امروز به منطقه هم سرایت می کند و کشورهای که در حلق حریص استعمار بلعیده می شدند، بسیج ارزشمند آنان را نجات داد.  این چیزی نیست که با قلم و زبان بیان شود، ارزشش در نزد خداست. شما با یک واسطه که نیابت عامه حضرت مهدی (عج) است با همه وجود احساس می کنید که فرمانده شما به صورت اصیل امام معصوم حضرت مهدی (عج) است.

 

ان شالله که موفق باشید و دعاگو شما هستم. اجماعاً صلوات بفرستید.

 

۱- نهج البلاغه، نامه ۵۳٫

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *