خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی: شهید مدرس تکلیف الهی خود را به خوبی ادا کرد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی: شهید مدرس تکلیف الهی خود را به خوبی ادا کرد

پیوندهای مرتبط عکس۱ عکس ۲ عکس۳

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی  از شهید مدرس به عنوان اسوه ای بی بدیل  وسرمایه ای ملی، اسلامی و انسانی یاد کرد و گفت: این شخصیت بزرگ در زمان خود تکلیف الهی و رسالت خود را به خوبی اداکرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند آیت الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در همایش در خط انقلاب که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مدرس و گرامیداشت روز مجلس در دانشگاه آزاد قاینات برگزارشد اظهار داشت: شهید مدرس به عنوان اسوه ای بزرگ امروز به عنوان سرمایه ای ملی، انسانی و اسلامی مطرح است.

 وی با بیان اینکه باید ابتدا مجلس و مکتب اسلامی را بشناسیم، بعد مدرس را گفت: مجلس نماد دموکراسی است و افرادی با عنوان مبارزه با استبداد به دموکراسی غربی رسیدند، اما هنر مجلس غربی این است که استبداد فردی را به استبداد جمعی تبدیل کردند.

نماینده ولی فقیه دراستان خراسان جنوبی به تسلط اروپایی ها بر قاره آمریکا و قتل عام میلیونی مردم و به وجود آوردن ایالت متحده اشاره کرد و افزود: آن ها قصد داشتند که این برنامه را در آسیا نیز اجرا کنند که اشغال فلسطین یک نمونه آن است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه آنها هدف شان این بود که این سیطره استعماری را در کشورهای آسیا و  خاورمیانه  پیاده کنند اما با شکست مواجه شدند بیان کرد: آیا وحشی گری غیر این است که  آتش جنگ جهانی اول ودوم را روشن کردند.

وی ادامه داد: این وحشی گری ها از نظر اروپایی ها مدرن است اما مدرن بودن تمدن نیست بلکه وحشی گری مدرن است چرا که آمریکا در بیش از ۵۰کشور به بهانه های مختلف ورود  کرده است و آیا این تمدن محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اروپا هرگز متمدن نبوده است چرا که زیرساخت ندارد و شرط اولیه تمدن زیرساخت عقیدتی است بیان کرد: آنچه که به عنوان مردم سالاری دینی و اسلامی در قانون اساسی مجلس  به وجود آورده است غنای فکری و عقیدتی همراه با ریشه حقوقی است که همه از خدا سرچشمه می گیرد .

وی اظهار داشت: هر انسانی در مقابل خدا احساس مسئولیت می کند و انسان دارای ارزش و کرامت است و تمام آسمان ها و زمین برای انسان است و این عقیده به عنوان ریشه های مکتبی یک مجلس که می خواهد براساس مشروعیت که از این فکر سرچشمه می گیرد، عمومیت می یابد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان این که مجلس در اروپا یک معنی می دهد و در نظام جمهوری اسلامی ایران معنی دیگر گفت: مدرس با همه ریشه های فلسفی،فقهی ،دینی، طهارت نفس و انسان شناسی و معادشناسی این تعهد رابه عنوان نماینده مردم  به عهده می گیرد و تا پای جان همچون  شمعی می سوزد  و به هیچ قیمتی نمی گذرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: مدرس این مرد بزرگ، انسان شناس واسلام شناس  که در یک پیچ تاریخی قرار گرفته بود که استعمارگران به فکر گرفتن کشورهای اسلامی و جهان اسلام افتاده بودند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان کرد: در آن مقطع خاص که انگلیس برای ما شاه و پادشاه و مجلس تعیین می کرد و مردم در یک خواب گران قرار داشتند، این مرد بزرگ در یک پیچ تاریخی که همه شئون جامعه به باد می رفت تکلیف خود را انجام داد.

وی اظهار داشت: مدرس در مقابل چنین هجومی که از هجوم مغول بدتربود ایستاد ،چون می فهمید و تا جایی که تکلیف داشت تکلیفش را ادا کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *