خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان با رئیس عقيدتي ناجاي كشور

مشروح بیانات/آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان با رئیس عقيدتي ناجاي كشور

متن بیانات آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان با  رئیس محترم عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور و هیأت همراه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۹

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

خیلی خوش آمدید عنایت فرمودید حضرتعالی و همراهان‌تان و بقیه عزیزانی که از این منطقه تشریف آوردند بر ما منت نهادید، وجود حضرتعالی از همان اول انقلاب خیر بوده منشا خیر بودید خداوند انشالله قبول کند و بر توفیقات شما و عمر شما بیافزاید.

خب برای بنده هم این جلسه خیلی خوب و زیبا است و هم تجدید عهد و خاطرات گذشته‌ای که شما محبوب ما بودید و هستید.

از فرمایشات شما استفاده کردم که بهتر از همه این سازماندهی و تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر است.

بله نیروی انتظامی خدا حفظ‌شان کند کارهای فراوانی بر دوششان هست متنوع، که شاید صدی هشتاد نودشان اگر درست انجام شود مصداق همان امر به معروف و نهی از منکر است.

بهرحال بخش عظیمی از آنچه که می‌خواهد قانون در کشور اجرا شود اینها می‌بینید که به نحوی نیروی انتظامی در این جهت مسوولیت دارد و تناسب این امر که در تدوین قانونی که می‌خواهد اجرایی شود از امر به معروف و نهی از منکر با آن همه اهمیتش متوجه نیروی شریف انتظامی است.

اصولا جامعه ما در مجموع جامعه خوبی هستند، یعنی آن باطن باطن‌شان را وقتی نگاه کنید اکثریت قالب قریب به اتفاقشان به تعبیر قرآن “یحبون عن یتطهرون”، انگیزه مردم این است، آنهایی که فساد ایجاد می‌کنند آنها اقل‌اند اما در منافع مادی و شهوی و انواع سواستفاده‌ها بسیار فعال‌اند.

خب در این راستا مسلم باید یک صف مقدمی باشد تا به مردم جرعت دهد؛ آنچه که از نظر رساله‌ها به اصطلاح به عنوان مسئله فقهی چه از نظر دستور آقا به عنوان حکم ولایتی که از سالها قبل توصیه فرمودند که «تذکر لفظی برای همه است».

اگر به این عمل شود اما مردم یک صف مقدم می‌خواهند، صف مقدمش نیروی انتظامی است. اینکه می‌بینید گاهی آنطور که مشهور است گاهی بعضی افراد معمولی یا یک روحانی مثلا یک تذکر لفظی می‌دهد، عوض آن به او چاقو می‌کشند جهتش این است که پشتش را خالی می‌بینند، جهتش این است ها… همه ما در آن شریکیم اگر نیروی محترم انتظامی در هر جایی که هست در هر برخوردی که می‌کند با افراد متخلف، قانون‌شکن حالا در جهات مختلف که بخش عظیم آنها چون تهاجم فرهنگی است باید متناسب با تهاجم باشد، اگر همه نیروهای انتظامی در هر محل ماموریتی که هستند مسئله تذکر لفظی را به صورت جدی مطرح کنند، مردم مسلما با آنها هستند و پشت‌سرشان هستند اما گاهی اینها نسبت به این قضیه سست بیایند مردم در عین حال که باطن باطن‌شان خوب است اما عرض اندام جرعت نمی‌کنند بکنند چون پشتشان خالی است.

حالا شما این را مقایسه بفرمایید با آنچه که در  امر به منکر و نهی از معروف در سلطه انگلیس و نوکرش رضاخان در همین کشور انجام شده، بالاخره یک دیکتها‌ی داده بود انگلیس که باید رضاخان عمل می‌کرد، درب مدرسه‌ها را ببندند، بالاخره ذکر کربلا ممنوع حجاب که نماد یک جامعه اسلامی است ممنوع، آن وقت ببینید که نیروهای قزاق که دوروبر او بودند با مردم چطور برخورد می‌کردند؟ یک چادری را تعقیب می‌کردند می‌زدند، می‌کشتند هم طوری نبود، تازه خوده او مسجد گوهرشاد را با دستورش با آن عظمت با همه جمعیتش به مسلسل بستند و بعد زنده و مرده‌ا‌ش را در گور کردند برخورد این بود دیگر، برای چه؟ برای حجاب. چادر را می‌سوختند می‌زدند، خب آن را ببینید با اینی که یک تذکر لفظی هم نیست این باهم قابل مقایسه نیست، او به اصطلاح ۲۰ سال موقت نوکر انگلیس شده، ما برای همه وجودمان نوکر خداییم همه هستی ما از اوست، آنها برای ارباب شان چطور عمل کردند با چه جدیتی؟ ما با چه سهل انگاری؟ این خودش فرمودین یک بخش باز شده یکی از آنها یک بخشنامه می‌خواهد که نیروی انتظامی در هر پستی است با هر تخلفی حالا می‌خواهد از نوع مسائل راهنمایی و رانندگی باشد که می‌بینید سه پشته چهارپشته سوار یک سکلت است کلاه ایمنی هم ندارند و قانون را رعایت نمی‌کنند بالاخره یک تذکر لفظی…از جلوی خوده نیروی انتظامی هم رد می‌شود و کسی چیزی به اینها نمی‌گوید تا آن کسی که دارد حرمت حجاب را از بین می‌برد تا آن جوانی که احیانا ممکن است خطا کند و به اصطلاح انحراف فرهنگی از خود نشان دهد، و و و..

یک تدکر لفظی از همه عناصر محترم نیروی انتظامی انجام شود بعد ببینید مردم چطور حال پیدا می‌کنند، شعور پیدا می‌کنند.

قانون نماد اجراییش یکی در نیروهای انتظامی است و یکی در اجرای عدالت مقامات قضایی، اینها را مردم زیر نظر خوب می‌بینند جلوه خوبی دارد.

خب نقل می‌کنند که بالاخره فرق نمی‌کند برای حق یا باطل، در راه حق یا باطل فرق نمی‌کند “و هل لیس لانسان الا ما سعی”، آن در کار خودش این در کار خودش، هرکس به هر هدفی که می‌خواهد برسد باید برای آن کار کند و الا نمی‌شود.

می‌گویند چرچیل وقتی می‌خواست به جلسه‌ای وارد شود که ساعت ورود دیر شده بود، بعد سوار ماشینش شد به راننده گفت از یک ورود ممنوع سریع خود را به جلسه برساند به یکجا رسید پلیس جلویش را گرفت، وقتی نگه داشت او نگهبان پرسید که سرنشین را نمی‌شناسی؟ماشین را نمی‌شناسی؟ گفت چرا هم ماشین را می‌شناسم هم سرنشین را می‌شناسم و هم وظیفه خودم را می‌شناسم، ببین بعد چرچیل رو به او کرد و گفت این راننده را جرم نکن من بهش دستور دادم، گفت من راننده را جرم می کنم اما شما بخواین محبت کنین جرمش را شما پراخت کنید.

حال فرقی نمی‌کند هرکسی در هر کاری، وقتی از آنجا رد شدند به راننده گفت ما در جنگ جهانی پیروز خواهیم شد به چه دلیل؟ به دلیل اینکه قانون حاکم است اگر فرق نمی‌کند در هر جامعه‌ای باطل یا ظالم فرق نمی‌کند قانون خوب یا بد اگر قانون اجرا می‌شود درست مساوی است با آن نتیجه‌ای که باید بگیرند، اما بگو قانون قرآن وقتی اجرا نشود چکارش می‌خواهی بکنی؟ به تعبیر امیرالمومنین(ع) “لا رای لما لا یطاع”، اگر عمل نشود اگر اطاعت نشود حالا پیشوا امیرالمومنین علی باشد پیشوا نوح پیغمبر شیخ الانبیا باشد اما وقتی عمل نشود به چه نتیجه‌ای می رسیم؟ طبعا به نتیجه نمی‌رسیم، بعد فرمایششان روی این مسئله که تا این حد پیش آمده روی این خیلی خوشحالم چیز قشنگی است، خواسته همه مردم است کدام انسان نمی‌خواهد آرامش داشته باشد؟ تامین داشته باشد؟ ناموسش در امن باشد؟ جانش در امن باشد؟ اینها در سایه قانون می‌شود و الا نمی‌شود که.

همه می‌خواهند بله همواره در هر جامعه‌ای هم آدم‌های عوضی هستند دنبال مسائل دیگری اهداف دیگری سواستفاده‌هایی هستند ولی اگر چنان چه قانون اجرا شود مسلم پشتوانه قوی مردمی دارد و کاملا می‌توانند علیه آن اقلیتی که همواره بهره‌برداری و سواستفاده می‌کنند بگیرند و این هم شغل شماست هم شانس شما.

شغلی که در آن شغل حکم خدا را اجرا کنید آن هم چه حکمی؟ که در بیان روایت دارد که همه خوبی‌ها را همه خیرات را در یک کفه کنید امر به معروف و نهی از منکر را در یک کفه کنید نسبت همه خوبی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر نسبت ترشحات آب دهن است به اقیانوس چرا؟ چون همه خیرات در جامعه با حساسیت در اجرا قانون و امر به معروف و نهی از منکر قابل توقع است و الا همینی که می‌بینید.

ما سی و هفت سال است تجربه‌هایی داریم نشیب و فرازهایی داریم پیچ و خم‌هایی بوده و در هر شرایطی می‌بینید افراد باطن‌شان را نشان دادند و در تجاوز به حقوق دیگران، بهرحال ایجاد گمراهی، در سواستفاده، در نفوذ بیگانگان اما اینها در عین حالی که آفت بوده و ریزش داشته مسلم از این‌ها بهره‌برداری‌های خوب می‌شود کرد.

شما شانس بزرگی دارید که مسوولیت و ماموریت شما درست گره خورده با احکام الهی دین‌تان، هم شغلتان را انجام می‌دهید و هم بالاترین ثواب را انجام می‌دهید، چه بهتر از این؟

خب ماهم که دعاگوی شما بودیم و هستیم و خواهیم بود. خداوند شما را با همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که خار چشم بیگانگان هستند حفظ کند و سایه بلندپایه مقام ولایت را بر سر همه ما نگه دارد.

ارواح طیبه شهدا و روح پاک امام امت که این شرایط را در این نقطه از جهان ایجاد کردند و بر همه ما منت است، انشالله روحشان را شاد بگرداند اجماعا صلوات.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *