خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ضرورت اتصال دانشگاه به بدنه اجرایی کشور/ سوء مدیریت‌ها از ضعف انقلاب نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ضرورت اتصال دانشگاه به بدنه اجرایی کشور/ سوء مدیریت‌ها از ضعف انقلاب نیست

پیوندهای مرتبط بیانات عکس

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اتصال پیکره دانشگاه با مجموعه اجرایی بسیار خوب است، گفت: باید فضای ایجاد کنیم که انسان بتواند آزاد اندیشه خود را بیان کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله عبادی امروز (۴ آذر)  در نشست با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان جنوبی در خصوص کرسی های آزاداندیشی اظهار کرد: موضوع آزاد اندیشی را از دو زاویه باید بررسی کرد، که اندیشه شخص آزاد باشد.« اللَّهمّ ارنا الاشیاء کما هی» این دعایی است که در عین حالی که بهترین دعا است زیرساختی در نظام خلقت دارد.

وی افزود:  یکی از زوایای جاذبه های روحی انسان عطش علم است و انسان می خواهد بداند اما چرا به آن نمی رسد؟ چون اندیشه اش آزاد نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید موانع و چنبره هایی که در گرایش انسان به علم و دست یافتن به علم حقیقی به آن نمی رسد را در خود جستجو کند، گفت: این امر به خودسازی برمی گردد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: وقتی انسان به آزاد اندیشی می رسد که بتواند خود را آزاد کند بنابراین یک زاویه اش این است که مسئله اهم است تقریبا عمده آنچه بشر را در عالم حیوانیت زمین‌گیر می کند همین ها است.

به گفته وی آنچه راه دارد به جهان واقع (رئالیسم) فطرت انسان، عقل، وحی، الهام، کشف است که از آنها محصولی به نام علم به دست می آید و انسان هم طوری خلق شده که بدون علم هیچ کاری نمی تواند کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر زیرساخت علمی به معنای حقیقی اش نه صرفاً اصطلاحی اش دست پیدا نکند، موفق نخواهد بود، گفت: اگر فاز متر بگذاریم مشکلات روزمره شخصی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی،فرهنگی و اقتصادی همه بخاطر انحراف از حقیقتی است که می بایست به آن برسیم اما نرسیدیم لذا ایجاب می کند به زاویه دوم این آزاداندیشی توجه شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه انسان‌ها گنج ها و ذخایر هستند، تصریح کرد: بنابراین باید در این معنی آزاد اندیشی فضای ایجاد کنیم که انسان بتواند آزاد اندیشه اش را بیان کند.

وی بیان کرد: البته در این زوایه آزاداندیشی هم موانع و حجاب ها است که به اسم آزاد اندیشی ممکن است که یک معرکه ای به دست عده ای بیفتد و حداکثر سوءاستفاده را به عنوان آزاداندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر برای کرسی های آزاداندیشی داور نباشد بهره برداری نمی توانیم داشته باشیم، عنوان کرد: انواع موضوعات باید مطرح و به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اتصال پیکره دانشگاه با مجموعه اجرایی بسیار خوب است، ادامه داد: این برای مسئولان و دانشگاه خوب است و مسئولی که دلسوز است و واقعا می خواهد  در موضوعی خوب عمل کند در یک جلسه آزاد شرکت و نظرات را می شنود و به آنچه به حق نزدیک است عمل می کند.

وی اظهار داشت: همچنین این امر برای دانشجو هم خوب است که نسبت به مسئولان کشور اظهارنظر کند و بعد ببیند نظرش به بار نشسته این موجب توسعه فکریش می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی بیان می کنند انقلاب برای ما چه کرده، گفت: باید بین آنچه انقلاب و نظام است و مسئولان کشوری فرق بگذاریم و تجزیه کنیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی همه اختیارات کشور را از دست بیگانگان و حکومت شاهنشاهی گرفت و به دست ما داده است، افزود: حال که ما به دلایل مختلف عرضه نداریم کشور و خانواده خود را مدیریت کنیم  ازضعف انقلاب نیست، بلکه ضعف از ما است که بد رقم می زنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *