خانه / تبیین و روشنگری / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بهداشت روح انسان در چارچوب دین خداوند است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بهداشت روح انسان در چارچوب دین خداوند است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهداشت روح انسان در چارچوب دین خداوند است، گفت: اگر در هر زمانی بهداشت انسانیت خود را رعایت نکنیم دچار بیماری می شویم و انسان خارج از قانون فطرت و دین می خواهد هرکاری انجام بدهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی شب گذشته ( ۲۶ آبان) در مراسم رحلت پيامبراسلام(صلی الله علیه و آ‌له) و شهادت امام حسن مجتبي(علیه السلام) در محل مسجد حضرت علي ابن ابيطالب(علیه السلام) خوسف اظهار کرد: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی فرمود «زمان وفات من نزدیک شده است. من در میان شما دو شیء گرانبها باقی می‌گذارم که یکی بزرگتر از دیگری است، کتاب خدا و عترتم که همان اهل بیت علیه السلام است. پس بنگرید که چگونه با آن دو رفتار می‌کنید که آن دو از هم جدا نمی‌شوند تا آنکه در کنار حوض بر من وارد شوند».

وی با بیان اینکه محققان تصدیق می کنند که مسئله خلافت از روز اولی که ابلاغ بعثت شد؛ پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در حدیث یوم الدار از خویشاوندان خود می‌خواهد دعوت او را بپذیرند و اسلام بیاورند و در ضمن آن به وصایت و خلافت بلافصل علی بن ابی طالب(علیه السلام) تصریح می‌کند، گفت: بنابراین از روز اول ابلاغ بعثت؛ ابلاغ امامت به اتفاق شیعه و سنی شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همچنین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث منزلت مقام و منزلت علی را نسبت به خودش همانند مقام و منزل هارون نسبت به موسی معرفی می کند.
آیت الله عبادی با اشاره به حدیث غدیر و حدیث قرطاس، ادامه داد: اما چه اتفاقی افتاد که اهل بیت علیه السلام بعد رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مورد بی مهری و قتل و تبعید و اسارت قرار گرفتند؟ این اتفاق نیست بلکه یک بیماری فکری و عقیده ای است و این بیماری منحصر به مردم آن روزگار نیست.

به گفته وی اگر در هر زمانی بهداشت انسانیت خود را رعایت نکنیم دچار بیماری می شویم که انسان خارج از قانون فطرت، وحی، علم و دین می خواهد هرکاری انجام دهد در حالی که به دلیل فشار وجدان و فطرت یک دین که برایش تکلیف ندارد را هم یدک می کشد و در این دین هم می خواهد با خدا و مردم مکر کند هم می خواهد خودش را فریب بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تا فرصتی پیش آمده بعد از هر پیغمبری؛ انسان هایی هستند که می خواهند تحت قوانین دین نباشند در عین حال خدا و مردم را گول بزند، افزود: از غدیر تا رحلت پیامبر صلی الله و آله و سلم مدت کوتاهی گذشت اما تعمد کردند و رمز آن بیماری فکری و عقیده ای است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی یادآور شد: همه چیز در عالم قانون دارد و این قانون زیرپا گذاشتن؛ به پیامبران و امامان ضرر نمی رساند بلکه این سرکشی به ضرر خود انسان است.

وی با اشاره به اینکه بهداشت روح انسان در چارچوب دین خداوند است، تاکید کرد: بالاترین نعمت دین است و اگر این مسائل به فراموشی سپرده شود تصور نشود کسانی که با الفاظ بازی می کنند و دم از حقوق بشر می زنند برای شما نوبر می آورند!

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن کار می کند تا جمعیت را سلاخی کنند اما عده ای از دوستان بی تفاوت هستند، گفت: اگر بی تفاوت باشیم ستمگران بر جامعه مسلط خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد بیمار فکری هم می خواهند وجدان خود را راضی کنند و هم با اسم و شعارها و حزب ها مسائل اصلی دین را کنار می زنند و خود را فدا می کنند تا از زیر بار وظیفه در بیاید و به دنبال میل خود بروند، عنوان کرد: اگر جزء در چارچوب دین و سیستمی که خدا فرموده دنبال هر کسی برویم بت است حتی اگر در سخنرانی شرکت کنیم و حرف او خدا باشد استماع آن عبادت خداوند است اما اگر حرفش نیرنگ و مکر است شیطان را عبادت کرده ایم!

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: برخی می خواهند اسم خدا و پیامبر باشد اما امر و نهی و حکم نباشد تا به اصطلاح خود آزاد باشند در حالی که آزادی انسان این است که در راه رشد خود آزاد باشد و گرنه تعلقات دنیوی بدترین بند و اسارت است.

وی با بیان اینکه همه چیز قانون دارد و آزادی انسانی این است که از تعلقات دنیایی خود را آزاد کنیم، گفت: تمام بدبختی ها در تعلقات است که اختیار را از انسان می گیرد و در اعتیاد و شرب خمر و غنا و موسیقی حرام و تمام تعلقات اختیار از انسان گرفته می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بشر می خواهند به اصطلاح چنین آزادی بی دردسر برای خود فراهم کند که دین هم داشته باشد و خود و خدا و وجدانش را سرگرم کند.
آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه دینی که در آن عقل، وجدان و انصاف و احکام شرعی باشد بی فایده و شیر بی پا و سر و دم است، افزود: بشر به دلیل بیماری که دارد و می خواهد به تمایلات خود عمل کند پا روی همه چیز می گذارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات صدر اسلام و امروز همین امر است، ادامه داد: اگر نسبت به سخنان خداوند و رسول خدا تعهد باشد دیگر مشکل و تقلب و اذیت و تضیع حقوق نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر این بیماری بزرگ را درمان نکنیم خداوند از جنس بیگانگان بر ما مسلط خواهد کرد.

به گفته حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی در زمان حال برخی می گویند امام راحل را قبول داریم اما بعد از آن را نه در حالی که امام یک شخص نیست بلکه یک تفکر فلسفی و عقیدتی و کلامی است و چیزی نیست که روز متولد و روزی از دنیا برود و تغییر کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *