خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: رقیب اصلی استکبار جهانی «اسلام» است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: رقیب اصلی استکبار جهانی «اسلام» است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن برای تصرف افکار خواص، دست به کارهای ظریف به ظاهر علمی زده، گفت: مسئله اصلی استکبار سلطه بر جهان است و رقیب آنان در این خصوص اسلام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز ( ۲۵ آبان) در جمع مدیران حوزه های علمیه خراسان جنوبی در مدرسه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام اظهار کرد: استادی اکنون اهمیت آن بیش از دوران های گذشته است البته همواره استادی، کار حرفه ای است و اینگونه نیست که هر استادی شاگرد پرور باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمان معاصر به دلیل شرایط جدید ایجاب می کند اساتید بیش از هر زمان دیگر در جهت همتاسازی و تولید امثال تلاش کنند چرا که نیاز جامعه اسلامی و انسانی بالا رفته و به همان نسبت آفت ها افزایش یافته، گفت: کسی که می خواهد شاگرد پرورش دهد باید مطابق این زمان این کار را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام بسیار مجهز شدند و در دشمنی کارهای بزرگی انجام دادند، افزود: برنامه های سیاسی و نفوذ دشمن بر کسی پوشیده نیست و هدف اصلی آنان کنار گذاشتن قرآن و حذف آن از جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن پروژه های خود را دقیق و کارشناسی دنبال می کنند، ادامه داد:  دشمن در فرصت های که پیدا کرد امثال آتاتورک و رضاشاه را مسلط کردند و علما را منزوی و کشتند و نام ذکر ائمه اطهار و امام حسین علیه السلام را ممنوع کردند و تمام کارهای دشمن حساب شده است و حتی معارف اسلامی و دایره المعارف قرآن نوشتند و هرجا توانسته اند در جهت تصرف افکار عمومی جهان کار کرده اند.

وی بیان داشت: مسئله اصلی استکبار سلطه بر جهان است و رقیب آنان در این خصوص اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن برای تصرف افکار خواص، دست به کارهای ظریف به ظاهر علمی زده، تصریح کرد: اما دشمن در باطن دقل بازی و مکر می کند و برای فریب خواص در دنباله برنامه های نامرئی داعشی و وهابی پرورش می دهد و برای تصرف افکار عوام، اسلام میدانی مانند اسلام وهابی و لیبرالی به وجود می آرود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه درگیری سیاسی، نظامی و اقتصادی مسلمانان هدف اصلی دشمن نیست و هدف اصلی آنان با ایجاد صحنه میدانی و به  وجود آوردن اسلام لیبرالی و داعشی این است که از اسلام چهره ای بسازد که نسل بی خبر هرگز رغبت به اسلام پیدا نکند.

به گفته وی وظیفه استاد امروز که مسئولیت سنگر نشینی در مقابل این تهاجم سنگین دشمنان بر عهده گرفته، بسیار مهم است و اساتید باید نیروی انقلابی تولید کنند که به فکر رفاه خود باشند بلکه به دنبال نجات جامعه بشری باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تاثیرگذاری اساتید روی زیرمجموعه محصلان باید به گونه ای باشد که فردا پاسخگو در تمام صحنه ها باشند، گفت: سازندگی محصلان و شاگردان هنر استاد است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: در علوم دینی اینگونه نیست که چنانچه استاد مسلط بر علم و اهل حرفه و فن و بیان خوب باشد بتواند آنچه لازم است به مخاطب منتقل کند چرا که در علوم دینی باید همراه با علم به شاگردان باور و ایمان منتقل شود.
وی با تاکید بر اینکه شرایط استادی در جهت انتقال دین و علم به مخاطب بسیار ظریف است، ادامه داد: اگر علم به تنهایی منتقل شود بسیار خطرناک تر می شود لذا شرایط اساتید امروز بسیار حساس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون خارج از تخصص نمی توان صحبت کرد بنابراین ایجاب می کند مطابق آنچه در دنیا است دانش های مربوطه و مورد نیاز تقسیم شود و به صورت تخصصی ورود پیدا کنیم تا استاد بتواند با همتاسازی، شاگردانی مانند خودش و پاسخگو پرورش دهد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ و فکر قومی آسیب ببیند بسیار مشکل است، گفت: کار اساتید حوزه های علمیه بسیار سخت و حساس است و برای اینکه حوزه های علمیه بتوانند به نتیجه برسند و موفق باشند باید علوم تقسیم و افراد در هر علمی تخصص لازم را پیدا کنند.

وی عنوان کرد: در عین حال که باید جامع نگری وراثت کریمه حوزه ها مجتهدین واجدالشرایط در جایگاه خود حفظ شود همواره باید در بحث های تخصصی و جوابگویی در تهاجمات زمینه ها تسهیل شود و از تخصص دیگران و طرح های زودبازده حداکثر استفاده شود تا سرعت ببخشید چرا که تحولات اکنون در جهان افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرنوشت بشر امروز با اسلام گره خورده است، افزود: از همه برنامه های دست و پاگیر باید ایثارگرانه گذشت و این هدف بزرگ را با تولید بیشتر و بازدهی بهتر و کارآمد اجرا کرد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *