خانه / تبیین و روشنگری / نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبى: بى‌تفاوتى در اجتماع تبدیل به یک صنعت شده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبى: بى‌تفاوتى در اجتماع تبدیل به یک صنعت شده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبى و امام جمعه بیرجند گفت: بى تفاوتى تبدیل به یک صنعت شده است و نباید اجازه دهیم که بى‌تفاوتى اجتماعى نسبت به معضلات، تبدیل به یک فرهنگ شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلیرضا عبادى صبح امروز در دیدار با پیام فضلى‌نژاد نویسنده و روزنامه‌نگار کشور با انتقاد از گسترش بى‌تفاوتى در جامعه و عدم فعالیت منسجم نهادهاى انقلابى در مناطق محروم اظهار داشت: بى‌تفاوتى از خفقان بدتر است از این رو حضور چهره‌هاى فرهنگى در این استان مغتنم و لازم است و نباید اجازه دهیم که بى‌تفاوتى اجتماعى نسبت به معضلات، تبدیل به یک فرهنگ شود چون امروزه دشمن تلاش می‌کند تا با سرگرم کردن جامعه به مسائل فرعى، ذهن مردم را از مسائل اصلى منحرف کند.

امام جمعه بیرجند افزود: در توزیع محصولات فرهنگى، نشریات مکتوب و کتاب‌هاى معتبر در استان خراسان جنوبى دچار ضعف‌هاى جدى هستیم و متاسفانه بسیارى از تولیدات فکرى که در مرکز عرضه می‌شود به اینجا نمی‌رسد حتى در توزیع روزنامه‌هاى انقلابى نقص داریم و به دلایل مختلف و علیرغم وجود مخاطبان فراوان، موسسات فرهنگى فعالیت‌هاى گسترده‌اى در این استان ندارند که باید این وضع تغییر کند.

نماینده ولى فقیه در خراسان جنوبى ضمن تقدیر از مواضع فضلى‌نژاد در مسائل فکرى و فرهنگى و حضور وى در دانشگاه بیرجند تصریح کرد: بسیارى از مردم وقتى با انواع فسادها مواجه می‌شوند انتظار دارند که نخبگان و مسئولان اقدامات جدى کنند و اجازه ندهند که این مسائل مانند حقوق‌هاى نجومى به فراموشى سپرده شود اما متاسفانه مى‌بینیم که علیرغم روشنگرى‌ها، گویى فساد تبدیل به یک امر عادى شده است و در برابر آن حساسیت لازم وجود ندارد.

پیام فضلی‌نژاد نیز در این دیدار ضمن سپاس از رهنمودهاى سازنده نماینده ولى فقیه در استان گفت: امیدواریم نیروهاى انقلاب با توسل به روحانیت متعهد به اسلام، وضع موجود را که نگران کننده است تغییر دهند و مطالبات مردم را تحقق بخشند.

وی افزود: تلاش ما این خواهد بود که با انسجام ارتباطات فى مابین، به سهم خود بتوانیم بخشى از دغدغه‌هاى جامعه را پاسخ گوییم و براى عبور از رکود فکرى حاکم بر عرصه‌هاى مختلف به یک برنامه عملیاتى برسیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *