خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:اشتغال یکی از مسائل مهم استان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:اشتغال یکی از مسائل مهم استان است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند  به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۷ آبان) در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه افرادی مانند آقای سعیدی کیا وقت خود را صرف شعار دادن نکرده اند و اقدامات خوبی هم انجام داده اند، اظهار داشت: جز کار کردن برای مردم،‌ هیچ چیزی برای انسان نتیجه و فایده ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیتی که به شما واگذار شده بنا بر توانمندی و اعتماد به شما بوده است،‌ افزود: اینکه امروز یک معضل چندین ساله (اراضی موسوی) در استان به دست شما حل می شود، جای خوشحالی دارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی گفت: خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی های چندین ساله و بنیه ضعیف مالی مردم،‌ از شرایط ویژه ای برخوردار است و خشک شدن قنوات، آبرسانی با تانکر به ۴۰۰ روستای استان،‌ نبود حرفه و شغل برای مردم، هجرت از روستاها به شهرها و مشکلات حاشیه نشینی از جمله مواردی است که بر اثر خشکسالی گریبانگیر استان شده است و نیازمند توجه جدی مسئولان و دولت در راستای جلوگیری از مهاجرت از این استان است.

وی تاکید کرد: تا جایی که قانون به شما اجازه می دهد و از چارچوب عدالت خارج نیست، به خراسان جنوبی نگاه ویژه تری داشته باشید چرا که این استان از جهات مختلف، دچار عقب ماندگی است و نیازمند کار و تلاش زیاد است.

امام جمعه بیرجند اشتغال را یکی از مسائل مهم این استان عنوان کرد و گفت: برخی افراد که خواستند با وام، برای خود شغل ایجاد کنند متاسفانه می بینیم که نه تنها موفق نبوده اند،‌ بلکه وام های با کارمزد بالا برای آنها دردسر ساز شده است.

وی تصریح کرد:‌ از اینکه می بینیم برخی افراد که برخی مردم در مرکز استان برای تامین معاش خود در داخل سطل های زباله جستجو می کنند، خجالت می کشیم، لذا باید تلاش کنیم که این مشکلات حل شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی در پایان نیز تاکید کرد: باید تلاش شود تا با ایجاد اشتغال برای مردم، جلوی مهاجرت از این استان به استان های دیگر گرفته شود چرا که این موضوع با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی به ضرر همه است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *