خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تفکری که می‌تواند در برابر داعش مقابله کند تفکر بسیجی و عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تفکری که می‌تواند در برابر داعش مقابله کند تفکر بسیجی و عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اصل شهادت باز کردن راه برای دیگران است، گفت: هرگاه موضوعی پیش می‌آید و امور با مشکل مواجه شده از بسیج کمک گرفته می‌شود و این تفکر بسیجی بود که در عراق، سوریه و لبنان راه را باز کرد و داعش را شکست داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین  سیدعلیرضا عبادی صبح  امروز در دیدار با  فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بیرجند با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید فهمیده اظهار داشت: بسیجی یک تفکر است و قبل از هر چیز شناخت آن تفکر لازم است.

وی با بیان اینکه مبتنی بر نوع جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و دین‌شناسی مطرح است افزود: خدواند وقتی براساس حکمت آدم را آفرید به خود تبرک گفت چون خداوند احسن الخالقین است.

تفکر بسیجی یعنی انسان زمین‌گیر برخی امور نباشد  

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان احسن الخالقین است و خدواند مثال ندارد اما انسان موجودی است که اگر به تحقق حقیقی الهی  شود مانند خدا می‌شود اما اگر دل را در گرو مادیات قرار دهد و در بند آنها قرار گیرد از راه و هدف اصلی خود باز می‌ماند.

وی با بیان اینکه انسان باید در کسب علم همراه با عمل قرار گرفته چون استعداد و تفکر در عقل و اراده است اظهار داشت: اگر انسان در بند چیز دیگری قرار گیرد زمین‌گیر می‌شود و تفکر بسیجی یعنی انسان زمین‌گیر برخی امور نباشد.

تفکر بسیجی یعنی انسان خود  را از همه چیز آزاد کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای انسان دام‌های زیادی در دنیا پهن شده و زرق و برق‌های آخرالزمانی زیادی وجود دارد که انسان را به خودش مشغول می‌کند اما تفکر بسیجی یعنی انسان خود  را از همه چیز آزاد کند و در هر موضوعی حضور و رشد داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: در کشور ما در هر مسئله‌ای که کارها با مشکل مواجه شده از بسیج کمک گرفته می‌شود و بسیجی نیرویی نظامی نیست که تناه در شرایط خاصی حضور یابد بلکه هر وقت شرایط ایجاب کند وارد عرصه می‌شود و کشور را نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر به نیروی نظامی نگاه کنیم شهید صیاد شیرازی نمونه بسیجی بود و اگر به نیروی دانشگاهی نگاه شود شهید چمران و اگر به حوزه نگاه شود شهید علامه مطهری هرکدام یک بسیجی هستند هنگامی که کشور مشکل پیدا می‌کند این بسیجی است که برای رفع آن مشکل حضور می‌یابد.

اگر بسیج در عراق نبود داعش آنجا را بلعیده بود

امام جمعه بیرجند گفت: حضور بسیجیان تنها مخصوص کشور ما نیست و اگر بسیج در موضوعات عراق حضور پیدا نمی‌کرد داعش عراق را بلعیده بود و اگر بسیج در سوریه حضور نمی‌یافت سوریه از دست رفته بود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه اگر حضور و تفکر بسیجی در حزب الله لبنان و غزه نبود اژدهای غرب همه جا را بلعیده بود افزود: بسیج در همه امور وارد عرصه می‌شود و برای روستایی در روستا خانه، مسجد و حمام می‌سازد.

وی اظهار داشت: هنگامی که بسیجی کاری را انجام می‌دهد آن کار از همه نظرها نمونه است و تفکر بسیجی مبتنی بر دین شناسی، انسان شناسی، فکر، علم و اخلاق است اما فردی که وابسته به پلشتی باشد نمی‌تواند از جا حرکت کند و اگر ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در کشور داریم و اگر فهمیده‌ها شهید شدند به این معنا نیست که شهادت هدف است بلکه شهادت وسیله است آنها شهید شدند تا راه باز شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: تفکر بسیجی در ایران، عراق، سوریه، لبنان راه را باز کرده و آنها شهید شدند تا شما امروز خودسازری کنید و اصل شهادت باز کردن راه برای دیگران است و شهید شدن هدیه الهی است که پاسخ شهادت ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز با کارکردن، گره باز کردن و نجات بشر میسر می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *