خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دنیای امروز آزمایشگاه علم رها شده است/ جهل و فساد برابر با مرگ انسان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دنیای امروز آزمایشگاه علم رها شده است/ جهل و فساد برابر با مرگ انسان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علم باید در چارچوب ایمان باشد، گفت: دنیای امروز آزمایشگاه علم رها شده است که به جای اینکه به بشر خدمت کند تا او را به منزل مقصود برساند متاسفانه بدترین آسیب ها را به بشر می رساند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر امروز ( ۲۶ مهر) در دیدار با مسئولان دفاتر نمايندگي ولي فقيه در نواحي سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی اظهار کرد: همه موجودات حیات نسبی دارند اما انسان برای زمین ارزش حیاتی دارد و امانت ولایت تنها بر دوش انسان نهاده شده است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی بسیار ارزشمند است و تمام موجودات مأمورند تا به او خدمت کنند، گفت: حیات انسان به عقل است و شکوفایی عقل به علم است و باید عقل بر مرکب تندرو علم سوار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خاصیت علم به این است که مسائل را برای بشر آسان می کند اما این علم به سمت خیر یا به سمت شر می رود هیچ تضمینی وجود ندارد، افزود: دنیای امروز آزمایشگاه علم سرخود و رها شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی بیان داشت:  علم رها شده به جای اینکه به بشر خدمت کند تا او را به منزل مقصود برساند متاسفانه بدترین آسیب ها را به بشر می زند.

وی با تاکید بر اینکه علم باید همراه و در چارچوب ایمان باشد، ادامه داد: ایمان به همه امور از جمله علم رونق می بخشد و آن را در چارچوب خیر قرار می دهد و از خطر و ضررها پیشگیری می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره اینکه چنانچه ایمان علم را کنترل نکند از بدترین عوامل خطرناک می شود که مصداقش ابلیس است، گفت: حیات ایمان نیز به عملی است که از روی اخلاص و مبانی ایمانی انجام شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: همه ممکن است عمل داشته باشند اما بین عملی که از روی اخلاص باشد با ایمانی که براساس نفسانیات انجام می شود فرق وجود دارد.

وی با بیان اینکه جایی که عمل با اخلاص است خیر محض از آن به وجود می آید، ادامه داد: اما عملی که از روی اخلاص نباشد نه در دنیا و نه در آخرت به انسان نفع می رساند چرا که در آخرت جزء عمل صالح هیچ چیزی به درد انسان نمی خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهل و فساد عین مرگ برای انسان است، اظهار داشت: بنابر روایات و آیات قرآن «هر كه انسانى را زنده كند (و از مرگ يا انحراف نجات دهد) گويا همه‌ى مردم و عالم را زنده كرده است».

به گفته حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی یک انسان محصول تمام هستی است و اگر کسی یک اسنان را نیز زنده کرد گویا به تمام هستی معنا بخشیده است و درودبر امام خمینی(ره) که به حیات طیبه رسید و آن را به جامعه خودش و بشریت هدیه داد و با دلی آرام و قلبی مطمئن از بین ما رفت تا امروز ما ادامه دهنده این مسیر باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *