خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بیشترین تاثیر خشکسالی و کم بارشی متوجه عشایر است/لزوم کمک رسانی به عشایر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بیشترین تاثیر خشکسالی و کم بارشی متوجه عشایر است/لزوم کمک رسانی به عشایر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم کمک رسانی به عشایر استان گفت: باید جایگزین‌های مناسب از صنایع دستی و گردشگری برای عشایر درنظر گرفته شود تا این سرمایه بزرگ که امام خمینی(ره) فرمود « عشایر ذخایر کشور هستند» ضایع نشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین  سید علیرضا عبادی  امروز (۲۴ مهر) در دیدار با رئیس سازمان امور عشايري كشور اظهار کرد: در هر کاری شرط اول آگاهی است و باید مدیریت براساس همه جوانب امر باشد و برای همه مردم سرفراز ایران اسلامی ارزش قائل هستیم.

وی با اشاره به ویژگی های مردمان عشایر، گفت: عشایر مردمی باصداقت و پرتلاش و غیرتمند و با ایمان هستند که انسان عشق خدمت به آنان را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خشکسالی و کم بارشی بیشتر مستقیماً متوجه قشر عشایر است، ادامه داد: برای چنین روزی باید جایگزین های مناسب از صنایع دستی و گردشگری درنظر گرفته شود تا این سرمایه بزرگ که امام خمینی(ره) فرمود « عشایر ذخایر کشور هستند» ضایع نشود و عزت آنان به زندگی های حاشیه نشینی تبدیل نشود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر لزوم کمک رسانی به عشایر استان، بیان کرد: باید حداقل از آبرسانی و نیازهای روز مره آنان تامین شود و بازار عرضه برای محصولات دامی و صنایع دستی آنان در نظر گرفته شود.

 

به گفته وی تولیت آستان قدس رضوی برای واگذاری غرفه فروش محصولات و هنرهای دستی استان خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده که می توان از این فرصت استفاده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *