خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌جنوبی: امروزه دنیا مرکز آزمایش‌های علمی خودسرانه و بی‌هدف شده/ همراهی علم با ایمان، مسبب رسیدن بشر به سعادت

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌جنوبی: امروزه دنیا مرکز آزمایش‌های علمی خودسرانه و بی‌هدف شده/ همراهی علم با ایمان، مسبب رسیدن بشر به سعادت

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امروزه دنیا مرکز آزمایش‌های علمی خودسرانه شده است و به پیشرفت‌های علمی دست یافته اما علمی رها که مقصود آن مشخص نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلیرضا عبادی عصر امروز در جمع مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهار داشت: همه موجودات حیات نسبی دارند اما انسان تنها  موجودی است که برای زمین ارزش حیاتی دارد و زمین با داشتن انسان حیات پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان حامل امانت الهی است، عنوان داشت: این امانت تنها بر دوش انسان نهاده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان از موجودات پاک هستی و برتر از فرشتگان است، افزود: زمین و کهکشان‌ها و آنچه که به زمین خدمات می‌رساند برای انسان آفریده شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: از بین آفریده‌های خداوند تنها انسان موجود ارزشمند است و همه موجودات هستی مأمور هستند که به انسان خدمت کنند.

*عقلانیت شرط برتری حیات انسان بر فرشتگان

وی راه بلوغ انسان را عقل دانست و خاطرنشان کرد: حیات انسان باید با عقلانیت که امتیاز خاص خداوند به انسان است باشد تا موجب رشد و برتری او از فرشتگان شود.

*امروزه دنیا مرکز آزمایش‌های علمی خودسرانه شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه علم باید مسائل را برای بشر حل کند، عنوان کرد: امروزه دنیا مرکز آزمایش‌های علمی خودسرانه شده است و به پیشرفت‌های علمی دست یافته اما علمی رها که مقصود آن مشخص نیست.

*همراهی علم با ایمان، مسبب رسیدن بشر به سعادت

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی اذعان کرد: حیات علم به ایمان است و علم باید در چهارچوب ایمان باشد تا به بشر خیر و سعادت برساند.

*ابلیس نشانه بارز علم بدون ایمان است

وی ادامه داد: علمی که در چهارچوبه ایمان باشد نتیجه‌اش عمل صالح می‌شود‌ در غیر این صورت ابلیس نشانه بارز علم بدون ایمان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عملی که انسان با اخلاص و موانع ایمان انجام دهد جایگاه بالایی دارد، ابراز کرد: انسان اگر در عمل خود اخلاص داشته باشد و از نفسانیات دوری کند، مصداق خیر محض است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: عملی که بدون اخلاص باشد نمی‌تواند فطرت انسان را اشتباه کند و انسان از خود احساس رضایت نمی‌کند حتی در عالم آخرت جز عمل خالص عمل دیگری مقبول نمی‌شود.

*خداوند دنیا را رحم رشد و کمال انسان قرار داده است

وی با اشاره به اینکه خداوند دنیا را رحم رشد و کمال انسان قرار داده است، عنوان کرد: انسان با ورود به عالم بعدی به حقیقت حیات می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اضافه کرد: جاهلیت عین مرگ است و جهل و فساد انسان را مانند حیوان متحرک می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر یک انسان را زنده کنیم گویی به همه هستی حیات بخشیده‌ایم، اذعان کرد: پیغمبر اکرم(ص) خطاب به امام علی(ع) می‌فرمایند” به خدا سوگند اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *