خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی طرح کرد؛ تاکید بر بینش استثنایی آیت الله تهامی/ فرهنگ غنی خراسان جنوبی نشات گرفته از علمای بزرگ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی طرح کرد؛ تاکید بر بینش استثنایی آیت الله تهامی/ فرهنگ غنی خراسان جنوبی نشات گرفته از علمای بزرگ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما خانوادگی از اراتمندان آیت الله تهامی هستیم، گفت: بینش مرحوم آیت الله تهامی استثنایی بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ مهر) در دیدار رجبی دوانی استاد و پژوهشگر تاریخ با بیان اینکه فرهنگ مردم استان خراسان جنوبی نشات گرفته از علمای بزرگی است که در گذشته در این منطقه ساکن بوده اند، اظهار داشت: علمای بزرگی از جمله آیت الله تهامی در این منطقه در آن شرایط سخت، ساکن بوده اند و تاثیرگذاری بسیار خوبی بر مردم داشتند بگونه ای که شایستگی مطرح بودن در سطح حوزه نجف اشرف را داشتند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله حاج جواد علم الهدی در سال ۴۲ در بیرجند پایگاه تبلیغاتی داشتند که بسیار موثر بود، افزود: نامه های امام راحل به این منطقه،‌ به وسیله ایشان برای مرحوم آیت الله تهامی و آیت الله العظیم آیتی می رسید.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه بینش مرحوم تهامی استثنایی بود، افزود: در آن ایامی که بنده در مشهد بودم، مرحوم آیت الله العظمی میلانی، مرجع و انسانی مهم بودند،‌ ما به ملاقات ایشان در منزل آقای سیادت رفتیم که همزمان آیت الله تهامی نیز به دیدار ایشان آمدند.

 

وی با بیان اینکه ایت الله العظمی میلانی با ابراز رضایت از شریط و اینکه فضا نسبت به دوران رضاشاه بازتر شده است، افزود: بالاخره آن شرایط شکسته و طیف های مختلفی به مذهب مثبت نگاه دارند و به آن عمل می کنند؛ در دانشگاه و حوزه هم تلاش هایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آیت الله تهامی می گفت که من نوشته های مهندس بازرگان را مطالعه کردم؛ وی اسلام را ابزار قرار داده است و بسیار برای اسلام خطرناک است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: این جریان تمام شد و سال های بعد سخنرانی از آقای بازرگان پخش شد که در سخنانی گفت « فرق ما و آقای خمینی این است که آقای خمینی می خواهد از راه ایران، به اسلام خدمت کند من می خواستم از راه اسلام به ایران خدمت کنم.»

وی خاطرنشان کرد: این دقیقا مفادی بود که آیت الله تهامی چندین سال پیش (۳۰سال قبل) در مورد مهندس بازرگان گفته بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ما خانوادگی از ارادتمندان آیت الله تهامی هستیم و سلام ما را به خاندان ایشان برسانید.

پایان پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *