خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به فعالان کانون های مساجد: نسخه مسجد را باید جامع پیچید/ اندیشه و زوایای کار در مساجد را گسترش دهید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به فعالان کانون های مساجد: نسخه مسجد را باید جامع پیچید/ اندیشه و زوایای کار در مساجد را گسترش دهید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نسخه مسجد را باید جامع پیچید، خطاب به ائمه جماعت، بسیجیان و فعالانکانون های فرهنگی هنری گفت: اینکه روز به روز بر اندیشه ها و زوایای کار در مساجد گسترش می دهید در مسیر درستی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۹ مهر) در همایش گرامیداشت ۱۹ مهر و اختتامیه طرح آسمانی ها (اوقات فراغت) کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج اظهار کرد: خداوند متعال برای انسان دین را برگزیده و رشد و تعالی انسان در دین تعیین شده است.

وی با بیان اینکه خداوند مرکز دین را از جهت آموزش ها، عبادت، تربیت، مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در مسجد قرار داده است، افزود: اما مسجدی که مصداق آیه « لمسجد اسس علی التقوی من اول یوم احقان تقوم فیه» باشد و کسانی که می خواهند وارد مسجد شوند انگیزه آنان خدا و تقوای الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به تعبیر امام علی علیه السلام«بهترین سیاست عدالت است»، تصریح کرد: عدالت روح دین است و مسجدی که سیاست آن برای اجرای عدالت در جامعه بشری بود در دست کسانی قرار گرفت که متاسفانه به دنبال اهداف دیگری بودند.

به گفته وی منافقان آنقدر پیش دستی کردند که در زمان حیات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مسجدی برای زیان (به مسلمانان) و تقویت کفر و تفرقه میان مؤمنان ساختند که از طرف خداوند ماموریت تخریب آن توسط پیامبر اسلام آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسجد باید جایگاه جامعی داشته باشد، گفت: اما به خاطر انزوای اسلام حقیقی و سلطه ظلمه این جایگاه مساجد تغییر کرد و امروز آثار آن را در جهان مشاهده می کنیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: وقتی نسخه ای قرن ها درست عمل نشود فراموش می شود و جامع نیست ولی باید جایگاه و کارکردهای مساجد بازسازی شود.

وی با تاکید بر اینکه از اصولی ترین کارهای انقلاب اسلامی این است که مسجد را براساس فقه و مساجدی بسازد که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ساخته، بیان داشت: باید مسجدی بسازید که اسلام را احیا کند بنابراین مسجد باید دارای جامعیت و مرکز کارشناسی امور دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکم دین باید در مسجد بیان شود، گفت: آن مسجدی که ابوذر و سلمان فارسی ساخت در همه جا از مسائل بین المللی، تربیت، علم، اقتصاد، امور اجتماعی و کسب و کار وظیفه خود را می داند.

به گفته وی نباید از امواجی که پیش می آید بترسیم بلکه همین امواج، مردم خفته در شهوت و غرور را بیدار خواهد کرد و در چنین شرایطی ماموریت شما این است که دنیا را از تعدی و ظلم و خواب آلودگی بیدار کنید تا آمادگی برای ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی شریف داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه نسخه مسجد را باید جامع پیچید، افزود: با این آرمان فاصله داریم اما باید این مهم محقق شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در مسجد تمام امور برای خدا انجام شود و تنها بحث خواندن چند رکعت نماز مطرح نیست، اظهار کرد: مسجد درست بر هیات خود انسان تعبیه شده است و محراب محل مبارزه است و مسجدی که بی خاصیت و تنها برای قیام و قیود باشد دچار اشکال است.

وی خطاب به ائمه جماعت، بسیج، کانون های فرهنگی و هنری گفت: اینکه روز به روز بر اندیشه ها و زوایای کار در مساجد گسترش می دهید در مسیر درستی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه نماز وقتی معراج قرار می گیرد که خود را از صفات پلید آزاد کنیم و با هوای نفسانی بجنگیم، ادامه داد: این سپاه مساجد نیز باید از درون آزاد شوند و بعد این آزادی را به برون ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: سلطه های استعماری نمی گذارد مردم جهان آزاد باشند از مردم میانمار تا یمن و نیجریه و هرجایی تجاوز و ظلم و جنایت می کنند و می گویند شما باید برده ما باشد و آنچه ما می گوییم عمل کنید.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از جنگ جهانی برای برده داری بین المللی در ۵۰ کشور دخالت غیرقانونی و کودتا و قتل عام کرده، افزود: اوکراین و یمن، پنجاه و یکمین و پنجاه و دومین کشوری هستند که مورد هجوم واقع شده اند؛ بشر وقتی می تواند از استعمار آزاد شود که محراب داشته باشد و بجنگد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه جنگ خوب نیست اما دفاع واجب است و نباید تلسم متجاوزان شویم، گفت: محراب یعنی مبارزه در درون(جهاد اکبر) و برون(جهاد اصغر).

وی با تاکید بر اینکه مسجد محل سازندگی، مبارزه، سیاست، اقتصاد و درمان مسائل اجتماعی و اتحاد همکاری و محبت هاست، بیان داشت: چنین مسجدی باید بازسازی شود و بحث بنای فکری، اخلاق و بصیرت مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: چنین مسجدی می تواند دنیای زیر ظلم تشنه عدالت را حرکت دهد و این کار خواهد شد و شهدا و علمای راستین این راه را آماده کردند و زمینه را برای فعالیت شما و امثال شما فراهم کردند تا شما این مساجد را برای آینده توسعه و جامعیت می دهید.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: در روایات آمده کسانی که قبل از ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی شریف برای احیای دین تلاش کنند اجرشان از آنانی که بعد و در زمان ظهور هستند بیشتر است.

وی خطاب به کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های مقاومت بسیج و ائمه جماعت مساجد، گفت: به کارهای خود در مساجد دلگرم باشید چرا که نجات مردم جهان در این نسخه است و شما مساجد را به مسیر اصلی می برید هرچند شاید چندین سال طول بکشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: تنها راه نجات بشر برگشتن به مسیر حق است و این امر از مسجد شروع شده و باز هم باید از مسجد شروع و ادامه یابد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *