خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوادث جاده ای خراسان جنوبی نگران کننده است/ضرورت تلاش در پیشگیری

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوادث جاده ای خراسان جنوبی نگران کننده است/ضرورت تلاش در پیشگیری

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار حوادث جاده ای در استان نگران کننده است، گفت: باید در پیشگیری ها تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در جمع فرماندهان نیروی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: رسالت و وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی  بسیار خطیر و سنگین است.

وی با بیان اینکه این افراد باید راحتی خود را فدای امنیت جامعه کنند، گفت: بسیاری از فعالیت ها و اقدامات نیروهای نظامی و انتظامی در چهارچوب مسائل شرعی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با اشاره به آمار و حوادث جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: این آمارها بسیار نگران کننده بوده و می طلبد که در پیشگیری ها نیز تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه نفس انسان به گونه ای بوده که می خواهد مانعی پیش روی وی نباشد، افزود: این در حالی است که دنیا از باید ها و نباید ها پر بوده که انسان باید رعایت کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید ها و نباید های زیادی به نام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد، گفت: تنها موجودی که به این موارد بی توجه است، انسان است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی اظهار کرد: هر نظمی در دنیا مشمول میلیون ها رمز شناخته شده و ناشناخته بوده که به واسطه آن ها چهار فصل پدید می آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر این نظم و باید ها و نباید ها در نظام هستی رعایت نشود، تمامی تشکیلات نیز بر هم می ریزد.

وی بیان کرد: درعالم هستی هم بایدها و نباید هایی برای انسان وجود داشته که از آن به نام قانون یاد می شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی اظهار کرد: تنها موجودی که زیر بار مسائل فرهنگی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر نمی رود، انسان است.

وی با بیان اینکه تمدن انسان به این بوده که جایگاه اصلی خود را درک کند، گفت: انسان باید بداند که خیرش در چه چیزی است نه اینکه از چه چیزی خوشش می آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: آزادی به معنای رشوه گیری و یا اعتیاد نیست بلکه به این معناست که در فضای انسانیت نیز آزاد شویم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه فردی که رشوه بگیرد، اسیر همین امر می شود، گفت: همچنین فرد معتاد در دنیای اعتیاد اسیر بوده و بویی از آزادی نمی برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *