خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شربت شیرین فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم چشانده شود/ لزوم عمل به معنای واقعی مفهوم فرهنگ و هنر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شربت شیرین فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم چشانده شود/ لزوم عمل به معنای واقعی مفهوم فرهنگ و هنر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید شربت شیرین فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم چشانده شود، افزود: زمانی در پیاده کردن اسلام به نتیجه خواهم رسید که به مفهوم فرهنگ و هنر به معنای واقعی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۶ مهرماه) در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انسان ذاتا موجودی فرهنگی است، گفت: یک انسان ممکن است در هر روز و حتی ساعت یک طور باشد، چراکه انسان موجودی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اگر انسان فوق تخصص اقتصاد و یا هر رشته دیگر باشد اما تفکر و فرهنگ او فرعونی باشد، معلوم نیست که سر مردم چه خواهد آورد، افزود: علم وقتی کارآمدخواهد بود که با فرهنگ خوب همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشکل امروز جهان دانشی است که با فرهنگ منحط غربی همراه است، ادامه داد: هویت هر انسانی در فرهنگ او شکل می گیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی خطاب به معاون وزیر ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مسئولیت شما فوق همه مسئولیت ها است، گفت: هیچ کاری درست نخواهد شد مگر اینکه به فرهنگ اسلامی برگردد.

وی اظهار داشت: وقتی مسئله فرهنگ که از اهمیت زیادی برخوردار است از نظر اعتبارات در آخر صف قرار گیرد، طبیعی است که کارها به خوبی پیش نخواهد رفت.

هنر به فعلیت رساندن استعدادهای انسانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعریف هنر آنچه در عرف جامعه صورت می گیرد با آنچه که تعریف واقعی آن است تفاوت دارد، گفت: هنر به فعلیت رساندن استعدادها است، در انسان استعدادهای زیادی وجود دارد که انسان می تواند آنها را شکوفا کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه امروز هنر را تحریک مسائل انسانی تعریف می کنند، اظهار داشت: این موضوع که خودش بالفعل است و نیاز به زحمت ندارد، هنر را آنهایی شکوفا کردند که توانستند از وجود انسان اسیر طبیعت، فضیلت هایی را بسازند.

وی کشف کردن رنگ خدایی از داخل یک انسان را هنر دانست و افزود: خداوند مکتب خود را فرهنگی آفریده که همه مشکلات بشر در قالب فرهنگی حل می شود.

امام جمعه بیرجند افزود: هنر آن است که از یک عرب صحرانشین شترچران، اویس قرنی ساخته شود که کاملا تابع دستورات رسول خدا و اسلام است.

فرهنگ و هنر مفاهیمی که باید به معنای واقعی به آن عمل شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب ما عین دین ما است، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، اظهار داشت: وقتی در پیاده کردن اسلام به نتیجه خواهم رسید که به دو مفهوم فرهنگ و هنر به معنی واقعی عمل کنیم و گرنه به اسم دین و انقلاب و روحانیت دردی دوا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور  بخاطر اینکه هنوز به فرهنگ اصیل خودمان برنگشته ایم حل نشده است، گفت: فرهنگ اسلامی، آن فرهنگی است که انسان خود را وقف دیگران کند و یا از خودگذشتگی داشته باشد، اما آنچه که در دنیای امروز شاهد آن هستیم مسابقه در امور حیوانی است که هرگز به مقصد نمی رسد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید نوبرانه های فرهنگ اسلامی را به مردم هدیه دهیم، ادامه داد: باید شربت شیرین فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم چشانده شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی در پایان خاطرنشان کرد: همه تخصص ها مشروط به فرهنگ صحیح است، وگرنه که در آن به مشکل خواهیم خورد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *