خانه / تاپ خبر / گزارش تصویری/نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: اجرای قانون باید با اخلاق و دلسوزی انجام شود

گزارش تصویری/نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: اجرای قانون باید با اخلاق و دلسوزی انجام شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: باید قانون با روانشناسی و جامعه‌شناسی خاصی و با اخلاق و دلسوزانه انجام شود البته در این میان قانون باید برای عده‌ای که برنامه آن‌ها قانون‌شکنی است و دشمن جامعه می‌باشند سخت گرفته شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: سیستم خلقت حساب شده است و خداوند در خلقت اصولی را بر اساس حکمت خود آفریده است.

وی با بیان اینکه پیکره جامعه مبتنی بر تشکیلات قانون است، گفت: این خلقت خدا یک مساله حکیمانه است که تمام عالم را فراگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: ادامه حیات و رشد یک جامعه تنها بر اساس قانون ممکن است و هر کسی که علاقه به پیشرفت و رشد دارد باید بداند تعهد به قانون مهم است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه یکی از وظایف و خدمات نیروی انتظامی این است که جامعه را در چارچوب قانون نگه دارد، تصریح کرد: قانون از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار است و نمی‌توان قانون را جابجا کرد زیرا جابجایی قانون سبب آسیب می‌شود.

وی ادامه داد: باید قانون با روانشناسی و جامعه‌شناسی خاصی و با اخلاق و دلسوزانه انجام شود البته در این میان قانون باید برای عده‌ای که برنامه آن‌ها قانون‌شکنی است و دشمن جامعه می‌باشند سخت گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اما افرادی در جامعه ناخواسته دچار اشتباه می‌شوند که باید قانون برای آن‌ها همراه با عاطفه و مهربانی اجرا شود و نباید سخت برخورد کرد چرا که آن‌ها نیز فرزندان این ملت هستند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی با بیان اینکه اجرای قانون واجب می‌باشد و خدا نیز به عدل امر کرده است، اظهار کرد: برخورد نیکو می‌تواند در ذهن یک نفر بماند.

وی افرود: امتیاز نیروی انتظامی این است که وظیفه الهی، اخلاق اسلامی، برخوردهای خوب و دلسوزانه و به نیت عبادت انجام می‌دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *