خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی: اجرای اندیشه انقلابی در جامعه مانع از نفوذ دشمن می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی: اجرای اندیشه انقلابی در جامعه مانع از نفوذ دشمن می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: عزت امروزی که مردم دارند به دلیل تعهدشان به ولایت است و چنانچه اندیشه انقلابی حفظ و در تک تک مردم و مسئولان اجرایی شود بدون شک مانع از نفوذ دشمن شده و تمام دنیا مقابل ما زانو می‌زند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان اظهار داشت: در دوره امام مجتبی و علی (ع) بی‌تفاوتی در بین مردم بسیار رایج بود.

وی با اشاره به خروج حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مدینه گفت: وقتی امام حسین(ع) از مدینه خارج شد اگر مردم چشم بصیرت داشتند موضوع خارج شدن امام را درک می‌کردند که هشدار مهمی بود شاید این وقایع کربلا رخ نمی‌داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: خروج امام به این معنا بود که خاندان پیغمبر در مدینه امنیت ندارند اما مردم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند و همین بی‌تفاوتی‌ها سبب شد که قضایا درجه به درجه تغییر کند و مردم آن را احساس نمی‌کردند و خروج امام حسین(ع) از مدینه نیز یک هشدار برای مردم بود ولی وقتی درک نیست این گونه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: نه مدینه برای امام امن بود نه مکه ضمن اینکه حرمت حریم حرم نیز شکسته می‌شد بنابراین امام به سمت عراق رفتند اما باز هم مردم بی‌تفاوت بودند.

وی تاکید کرد: بعد از واقعه کربلا لشکر یزید مدینه را محاصره کرد و اینجا که صدای چکمه دشمن کنار رختخواب آنها بلند شد بیدار شدند اما دیگر سودی نداشت و لشکر یزید در مدینه جان و مال و ناموس مردم را حلال دانست و هیچی برای آنها باقی نگذاشت.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در این راستا تمام زحمت پیغمبر از بین رفت و دوره‌ای بدتر از جاهلیت شد که امام سجاد(ع) در چنین بحرانی طرحی داد.

وی گفت: در این راستا امام پولی تهیه می‌کرد و برده می‌خریدند و آنها را ظرف یک سال تربیت می‌کرد و در شب‌های قدر در آن محافل نورانی آنها را که از نظر فرهنگی و فکری ساخته شده بودند آزاد می‌کرد که  در جامعه بسیار تاثیرگذار بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا منطق اسلامی رواج پیدا می‌کرد و شرایط تغییر کرد و جمعیت‌ها فهمیدند باید دنبال اهل بیت(ع) بروند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی ادامه داد: مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) توانست فضای بازی را در جامعه ایجاد کند و کرسی‌های فکری ایجاد شد که در این دو نسل فضا باز شد و گرنه از اسلام چیزی نمانده بود و فضایل اهل بیت(ع) به آنها که گوش سالم داشتند رسید.

وی تاکید کرد: قدر مقام ولایت اهل بیت(ع) را نمی‌دانیم که اگر می‌دانستیم یک لحظه به دشمنان آنها فرصت نمی‌دادیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: آنچه ما به هر نسبتی عزت داریم چه قبل انقلاب چه الان به خاطر همان عده‌ای است که متعهد به ولایت هستند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی افزود: چنانچه اندیشه انقلابی حفظ و در تک تک مردم و مسئولان اجرایی شود بدون شک تمام دنیا مقابل ما زانو خواهند زد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *