خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س)جهانی شد/زنان پیام آوران نهضت باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س)جهانی شد/زنان پیام آوران نهضت باشند

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س)جهانی شد، گفت: زنان ما باید پیام رسان این نهضت به نسل های دیگر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی بیان کرد: انسان در بدو تولد جنس خام بوده و تنها مونث و مذکر بودن آن مطرح است.

وی با بیان اینکه در بدو تولد نمی توان توصیف کرد که آیا این انسان در خلاقت جایگاه ارزشمندی دارد، ادامه داد: شرط رسیدن به جایگاه ارزشی این است که با استفاده از ارزش ها به آنچه می خواهد برسد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان به طور مجموع دارای سه حالت است، اظهار کرد: انسان در مرحله اولی موجودی خام بوده و برخی دیگر نیز به دلیل انحراف و گناه مسخ شده و حالیت اولیه خود را از دست داده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: انسان تنها با ایمان و عمل معنا پیدا کرده و تنها کار انسانی است که می تواند در فرمول تکامل هدفمند عمل کند.

ایمان لازمه پیشرفت انسان است

آیت الله عبادی ایمان را لازمه تحقق و پیشرفت انسان دانست و گفت: برخی افراد ممکن است در مسائل حاشیه ای نخبه شوند اما نابغه شدن با انسان شدن نیز فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه خداوند امانت هایی را در وجود زن و مرد قرار داده که هر کدام با یکدیگر نیز متفاوت اما مکمل هم هستند، افزود: زن و یا مرد شایسته کسی است که از این امانت به خوبی استفاده و بهره برداری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی مصادقی مانند حضرت زینب (س) برای زن و یا حضرت ابراهیم را برای مرد بیان می کنیم، این افراد انسان هایی با ایمان و بالفعل هستند.

وی با اشاره به جنگ هشت ساله دفاع مقدس بیان کرد: مردان ما در این جنگ به پشتوانه همسر، مادر، خواهر و یا دختران خون حماسه های زیادی خلق کردند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در جهاد دفاعی اگر ایجاب کند، زن نیز باید در صحنه بیاید، اظهار کرد: اما در شرایط کنونی زن ها باید با مدیریت درست خانواده، مردان را همیاری کنند.

سرنوشت فرزند بر پیشانی مادر نوشته شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز بیش از جنگ های سخت و نظامی، درگیر جنگ نرم و فرهنگی دشمن هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن فرهنگ ما را غارت می کند، افزود: صفی می تواند این جنگ را به پیروزی برساند که زن های مومن در آن باشند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن در این جنگ فرزندان و جوانان را مورد هدف قرار داده است، گفت: بانوان می توانند در مقابله با این جنگ نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش مادران در مقابله یا جنگ نرم دشمن بیان کرد: فرزند حرف زدن، اخلاق، رفتار و ارزش های انسلامی را از مادر می آموزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به احادیث و روایات بیان کرد: در روایات نیز  آمده است که  سرنوشت فرزند بر پیشانی مادر نوشته شده است.

جایگاه بانوان در جنگ نرم دشمن ارزشمند است

وی با بیان اینکه جایگاه بانوان در جنگ نرم دشمن ارزشمند است، اظهار کرد: نفوذ فرهنگی دشمن از جمله آسیب هایی است که امروز گریبانگیر ما شده است.

آیت الله عبادی ادامه داد: فروپاشی خانواده ها، افزایش آمار طلاق به نسبت ازدواج، ویران شدن بنیان خانواده ها متاثر از جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از خانه ها طبخ غذای سنتی فراموش شده و کانونی به نام خانواده وجود ندارد، گفت: در این خانه ها ایمان نیز وجود ندارد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مردان با ایمان در سختی و قحطی نیز برای خدا کار می کنند، افزود: کسی که برای خدا کار کند خسته و دلگرفته نشده و عهد و وفا را زیر پا نمی گذارد.

وی اظهار کرد: امید است همانگونه که مردان و زنان با ایمان ما در هشت سال دفاع مقدس دشمن را رو سیاه کردند، اکنون نیز در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنند.

آیت االه عبادی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس زرمندگان، آزادگان، شهدا و جانبازان زیادی را به یادگار گذاشته است، افزود: عده زیادی در زندان های صدام شکنجه شده و حوصله دشمن را نیز به سر بردند اما شکست را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون عده ای قطع نخاعی وجود داشته که خود را مدیون انقلاب می دانند، اظهار کرد: در شرایط کنونی انسان های بی درد و بی ایمانی هم وجود دارند که نه تنها قدمی برای انقلاب برنداشته بلکه از آن سوء استفاده می کنند.

در انتقال فرهنگ عاشورا تلاش کنیم

آیت الله عبادی تاکید کرد: نباید در جنگ کنونی دشمن نیز شکست را قبول کنیم بلکه باید همانند هشت سال دفاع مقدس تا رسیدن به پیروزی نهایی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه باید پیام عاشورا و دفاع مقدس را به نسل دیگری منتقل کنیم، گفت: بانوان نیز می توانند در این امر نقش شایسته ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر پیام کربلا به وسیله حضرت زینب(س) به سایر شهرها نمی رفت، بعد از هزار و ۴۰۰ سال عاشورا نیز زنده نمی ماند.

وی با بیان اینکه به برکت وجود حضرت زینب(س) پیام امام حسین(ع) بین المللی شده است، گفت: در روز اربعین تمام کسانی که احساس عدالت خواهی می کنند، در مراسم عزاداری ها شرکت می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *