خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امر به معروف باید دلسوزانه و مهربانانه باشد/ یک مفسد می‌تواند کل جامعه را فاسد کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امر به معروف باید دلسوزانه و مهربانانه باشد/ یک مفسد می‌تواند کل جامعه را فاسد کند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ کار نیکی به اندازه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت و ارزش ندارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از روی دلسوزی و مهربانی و برای هدایت افراد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۴ مهر) در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای درجات معنوی و ثواب بالایی است، اظهار داشت: اگر همه نیکی ها را در یک کفه ترازو و امر به معروف را در کفه دیگر بریزیم، باز هم امر به معروف سنگین تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امر به معروف هدایت و دلسوزی برای انسان ها است، گفت: هیچ دلسوزی برای انسان بهتر از هدایت و راهنمایی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیچ کار نیکی به اندازه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت و ارزش ندارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید از روی دلسوزی و مهربانی و برای هدایت افراد باشد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه این همه ظلم و ستم که در جهان مستکبران عالم انجام می دهند، اینها هیچ گاه در مسلمانان نبوده است، گفت: تمام اینها از منکراتی است که غربی ها وارد کشورهای اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه همه هستی برای انسان خلق شده است، ادامه داد: انسان بیش از هر چیزی باید در خود بیندیشد و عاقلانه فکر کند، چراکه اگر زندگی را باخت دیگر قابل جبران نخواهد بود.

به گفته وی، اینکه می بینیم در برخی خانواده ها فرزندان بصیر، آگاه و باهوش و با اخلاق تربیت می شود نشان از نحوه تربیت خوب پدر و مادر این فرزندان دارد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه انسان های فاسد، تمام ذخائر انسانی را به فساد می کشانند، گفت: افرادی که به هر نحوی زاویه منفی در آنها وجود دارد، اینها تلاش می کنند تا سایر افراد جامعه را هم مانند خود فاسد کنند.

آیت الله عبادی با اشاره به فساد استکبار جهانی در همه جای عالم، افزود: بنای استکبار جهانی بر فساد و فحشا است، لذا تمام مفاسدی که در جوامع دیده می شود را همین مستکبران عالم به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به گذشته مسلمانان بیندازیم، می بینیم که در جوامع اسلامی و در بین مسلمانان اعتیاد، فساد و فحشا نبوده و مسلمانان انسانهای پاکی بودند، گفت: این آلودگی هایی که امروز دربین مسلمانان دیده می شود را همین غربی به وجود آوردند.

امام جمعه بیرجند به برخی از منکراتی که غربی ها در جوامع اسلامی ترویج دادند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ترویج فحشا، شرابخواری، فساد، موادمخدر، آدم کشی و ظلم و ستم کردن به یکدیگر از جمله مواردی است که در بین مسلمانان در گذشته وجود نداشته است و این مستکبران آن را ترویج دادند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *