خانه / تبیین و روشنگری / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برطرف کردن محرومیت در استان خراسان جنوبی در اولویت برنامه‌های آستان قدس رضوی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برطرف کردن محرومیت در استان خراسان جنوبی در اولویت برنامه‌های آستان قدس رضوی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از مسئول بی‌تفاوت کار و گزارش خواسته شود گفت: آستان قدس اعلام کرده است که تمامی درآمدهای آن در استان خراسان جنوبی یک ریال هم خارج نمی‌شود و آماده همکاری در زمینه‌های مختلف در این استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای بخش مرکزی بیرجند اظهار داشت: سخنانی که توسط شما بیان شد نکاتی سنجیده و هوشیارانه بود و شورا مقام تصمیم‌گیری نبوده بلکه در مقام کارشناسی و مشورتی است.

وی افزود: اینکه اعضای شوراها با اکثریت آرا انتخاب می‌شوند اعتماد واقعی مردم را در بردارد اما سخنانی که شما بیان کردید آنقدر جامع و کامل بود که برای کشور هم به درد می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی عوامل مانند خشکسالی خارج از اختیارات ما است و برخی امور مانند مهاجرت‌ها قابل اختیار برای ما و برخی امور مانند تغییر قانونی که مفید نیست در اختیار ما است و برخی موارد در تصمیمات کشور باید کاری متعادل برای همه نقاط باشد نه اینکه در برخی نقاط استثنایی وجود داشته باشد.

عبادی با بیان اینکه نکات و مشکلاتی که بیان کردید تمام آنها در قانون دیده شده است و برای هر مشکلی مسئول دارد که چه از طریق مجلس و چه از طریق سیستم کشور همه مشکلات مطرح شده مسئولانی دارد که بهتر است از آن طریق دنبال شود و اگر قوای سه گانه کار خود را به نحو احسن انجام دهند هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نباید کاری بر روی زمین بماند و باید از مسئول ذیرربط خواسته و اقدام شود اظهار داشت: تنها کاری که بنده می‌توانم در برابر مشکلات مطرح شده انجام دهم این است که بلندگوی شما باشم و با صدایی رساتر آن را اعلام کنم  و آنچه که مدنظر دارید به صورت مکتوب به ما گزارش دهید تا پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آفات که در خراسان جنوبی امسال شایع شده است این هم مسئول برای پیگیری دارد و باید در امور مختلف از مسئولان بی‌تفاوت بخواهید تا مشکلات برطرف شود.

عبادی افزود: در جهت توسعه صنایع که شعار می‌دهند اعتبارات خوبی برای روستاها در نظر گرفته شده این اعتبارات کجاست؟

وی اظهار داشت: در خصوص همکاری آستان قدس رضوی نیز با تولیت آستان قدس صبحت‌هایی انجام شده است و اعلام کرده‌اند تمامی درآمدهای آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی از این استان خارج نمی‌شود و همه آن در همین جا هزینه می‌شود اما آنها طرح و برنامه می‌خواهند پس لازم است برنامه‌ها را به نمایندگان آستان قدس در استان منتقل کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: طبق صحبت‌هایی که انجام شده است حتی برای اجناس تولیدی، کشاورزی، صنایع دستی و صنعتی آنها حاضرند غرفه‌های آستان قدس را در اختیار تولیدکنندگان خراسان جنوبی بگذارند.

عبادی افزود: نباید زیاد به روستایی سختگیری کرد چون هرچه سختگیری بیشتر باشد ماندگاری روستایی کمتر می‌شود.

وی اظهار داشت: کار و مسئولیت بنده جنبه واسطه‌گری دارد و بنده بلندگوی مردم هستم و در دیدار با رهبر معظم انقلاب درخواست مردم استان را در سه نظریه مطرح کردیم یکی اینکه رهبری در صورت صلاحدید باری دیگر به استان ما سفر کنند و دوم اینکه یا در صورت امکان در تاریخ ۵ اردیبهشت حادثه صحرای طبس در آن تاریخ مردم خراسان جنوبی به دیدار رهبری بروند و یا اینکه در قالب دیدارهای استان‌های مختلف با رهبری مردم ما هم حضور داشته باشند که رهبری تبسمی کردند و فرمودند هر سه نظریه قابل اجرا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *