خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: اربعین حسینی سمبل عدالت‌خواهی در برابر ستمگران جهانی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: اربعین حسینی سمبل عدالت‌خواهی در برابر ستمگران جهانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید از نظر علمی و اخلاقی تاثیرگذار باشد گفت: امروز در سطح بین‌المللی اربعین حسینی سمبل عدالت خواهی در برابر ستمگران جهانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با هیئت‌های مذهبی، مداحان و دست‌اندرکاران اظهار داشت: همه پیامبران و ائمه اطهار نور واحد هستند اما بر هیچ کسی پوشیده نیست که جایگاه امام حسین (ع)جایگاهی استثنایی است.

وی افزود: امام حسین (ع) تنها مختص به شیعه نیست چون همه آزادی خواهان عالم، همه عدالت خواهان حتی پیروان مذاهب دیگر و غیر مسلمانان ارادت زیادی به امام حسین (ع) دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه پیامبران جای خود را دارند اما امام حسین (ع) استثنایی بوده چون فرزند علی (ع) و زهرا (س) است و شخصیت او بالاتر از این است و ولی‌الله و حجت‌الله است.

عبادی با بیان اینکه عاشورا یک جریان است افزود: عاشورا یک جریان عدل در برابر ظلم، جریان مقاومت و ایستادگی در برابر ستمگری است.

وی اظهار داشت: سیاست عین دیانت است و هیچکس دیانتش مانند امام حسین (ع) نیست و امروز در سطح بین‌الملل اربعین حسینی سمبل عدالت‌خواهی در برابر ستمگران جهانی است و از سالیان گذشته تا امروز دشمنان در عراق، فلسطین، میانمار، افغانستان، یمن و نیجریه بر سر مردم بی‌گناه چه آوردند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه در مراسم اربعین حسینی به عنوان یک سمبلیک شرکت می‌کنند و این راهپیمایی چون جریانی زنده است بسیار با عظمت است.

عبادی خطاب به مداحان، هیئت‌های مذهبی و دست‌اندرکاران افزود: وقت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و ساعتی برای نوحه‌خوانی، ساعتی برای سینه‌زنی و برای مداحی و سخنرانی برنامه‌ریزی شود و وقتها به گونه‌ای زمان‌بندی شود که همه بتوانند به بهترین نحو استفاده کنند که زمانی هدر نرود.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری باید از نظر علمی، اخلاقی هم تاثیرگذار باشد اظهار داشت: آنچه که امام حسین (ع) دارد یک دانشگاه است و طبلزنی در مراسم عزاداری ائمه نباید به گونه‌ای باشد که سبب آزار و اذیت شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *