خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ملتی که توان دفاع از خود را نداشته باشد هیچ چیزی ندارد/تسلط بر کشورهای اسلامی پروژه دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ملتی که توان دفاع از خود را نداشته باشد هیچ چیزی ندارد/تسلط بر کشورهای اسلامی پروژه دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امروز بیش از هر چیزی بصیرت لازم بوده و آنچه که می‌تواند سرنوشت کشور را به بهترین نحو رقم بزند بصیرت جامعه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی و دبیران شوراهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به تناسب هفته دفاع مقدس و امر به معروف  و نهی از منکر اظهار داشت: دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر در واقع یکی بوده و یک روی سکه هستند.

وی با بیان اینکه انسان چه از نظر فردی و چه  از نظر اجتماعی دارای یک بعد فیزیکی و یک بعد فکری،عقیدتی و معنوی است، افزود: دشمن اگر بر هر یک از این ابعاد تهاجم یابد نتیجه تصرف بر کل بوده زیرا تأثیر امور فیزیکی و امور معنوی یک تأثیر متقابل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‎جنوبی ادامه داد: بدون شک زمانی که دشمن بر یک جامعه تسلط یابد افکار، رفتار و عقاید آن جامعه را تغییر می‌دهد.

عبادی با اشاره به اینکه زمانی که دشمن بر رفتار، گفتار و اندیشه‌های یک جامعه تسلط یابد در جهت مسائل نظامی نیز جامعه را متصرف شده است، یادآور شد: با توجه به این امور دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر هر دو یکی بوده و هر دو حفاظت از جامعه، دفاع از ارزش‌ها، دین خدا، جان، مال و ناموس مردم را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه گذر تاریخ در صحنه میدانی نشان داده، زمانی که دشمن بر جامعه‌ای مسلط شده بر همه امور تأثیر می‌گذارد، اضافه کرد: برای اهل تفکر روشن است که حضور استعمار در کشورهای اسلامی این جوامع را در اوج کمالات و عفت به سمت اعتیاد، فحشا و ناپاکی‌ها کشاند و آن‌ها را آلوده ساخت.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امروزه نیز دشمن در جبهه‌های نفوذ و تهاجم فرهنگی با شبهات و آلودگی‌ها از درون به جوامع اسلامی آسیب زده و آن را تخلیه کرده زیرا جامعه‌ای که غیرت و شرف خود را از دست بدهد قدرت مقابله با دشمن و دفاع از خود را ندارد.

عبادی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در میان مردم فرمودند حالتان چطور خواهد بود زمانی که زنان و جوانان شما فاسد شوند و امر به معروف و نهی از منکر در میان شما ترک شود.

وی اضافه کرد: اگراین حدیث از جنبه سلسله سبب و مسبب مورد دقت قرار گیرد متوجه می‌شویم زمانی که زنان یک جامعه فاسد شوند به دنبال آن جوانان فاسد شده و جوانان که مؤثرترین عناصر جامعه هستند اگر فاسد شوند به مرور زمان جامعه بی‌تفاوت شکل می‌گیرد و کسی در مقابل بی‌عفتی‌ها و ناپاکی‌ها احساس درد نمی‌کند و در نتیجه کسی نمی‌تواند در مقابل ظلم دشمن ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بدتر از این‌ها این است که برای کارهای زشت در جامعه تبلیغات می‌شود و فکرها آنقدر مسخ می‌شوند که کارهای بد را خوب و کارهای خوب را بد می‌بینند که متأسفانه امروز با این صحنه مواجه هستیم.

عبادی افزود: باید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر که هر دو در یک سنگر خدمت می‌کنند از اندیشه، عقاید و ناموس ملت خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تا ملتی توان دفاع از خود را نداشته باشد هیچ چیزی ندارد، گفت: هر کجا ملتی توان دفاع از خود را ندارد نابود می‌شود که در حال حاضر این موضوع نسبت به برخی از جوامع دیده می‌شود.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: خوشبختانه این زمینه وجود دارد که هر کسی در هر پست و مقامی در نظام جمهوری اسلامی هدفمند در اجرای حق و ابطال باطل تلاش کند کارش سرآمد عبادت‌ها است.

عبادی با اشاره به اینکه تسلط بر کشورهای اسلامی پروژه دشمن است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد فرهنگ و اندیشه قرآنی را از ما بگیرد و با این کار نقشه‌های خود را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه خطرناک‌تر از همه این است که دشمن در تصمیم‌گیری‌ها و محاسبات ما نفوذ کرده باشد و تز دشمن را در عمل دوست‌نما و فرهنگ دوست‌نما مشاهده کنیم، اضافه کرد: امروز بیش از هر چیزی بصیرت لازم بوده و آنچه که می‌تواند سرنوشت کشور را به بهترین نحو رقم بزند بصیرت جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سازمان ملل و حقوق بشر به راحتی از کنار برده‌داری‌های مدرن می‌گذرد، خاطرنشان کرد: حتی در برخی از کشورهایی که به اسم اسلامی هستند در جلسات خود هیچ زمانی را برای دفاع از حقوق مسلمانان مظلوم و بی‌گناه اختصاص نمی‌دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *