خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: «مصالح کشور» مقدم بر «منافع شخصی»/ باطن تمام دولتمردان آمریکای مثل ترامپ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: «مصالح کشور» مقدم بر «منافع شخصی»/ باطن تمام دولتمردان آمریکای مثل ترامپ است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با تاکید بر اینکه باید مصالح جامعه و کشور را بر منافع خود مقدم بدانیم، گفت: باید حواسمان را جمع کنیم و دشمن و مواضع و خواسته های او را بشناسیم و به هیچ نحوی از دشمن اطاعت نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۳۱ شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اظهار کرد: خداوند در دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر و جهاد را واجب کرده است و جزو ضروریات دین است.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی محیط زیست، افزود: انسان زمانی می تواند در حیات انسانی، عقلانی و دینی خود رشد کند که محیط مساعد باشد؛ چگونه است که گاهی افرادی برای پُز دادن از محیط زیست شعارهایی سر می دهند اما چرا این موضوع را نمی فهمند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه محیطی که انسان در آن پرورش می یابد باید سالم باشد، گفت: اینکه دشمنان از پشت مرزها و عده ای در داخل هم صدای با آنان درصدد آلوگی محیط حیات انسان هستند برای براندازی جامعه به لحاظ دینی، فرهنگی و اخلاقی است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر براساس انسان دوستی است، ادامه داد: همانگونه که در خانواده از روی دلسوزی فرزندان را امر و نهی می کنیم اسلام نیز می گوید همه مسلمانان با هم برادرند و نسبت به همه دلسوز باشید و محیط را سالم نگه دارید.

 

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در روایت آمده که تمام كارهاى نيك و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون آب دهان است در برابر درياى پهناور.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد: باید در مقابل کسانی که با منطق و استدلال کنار نمی آیند با قدرت ایستاد؛ جهاد برای ایستادگی در مقابل زورگویان است که ذلت را نپذیرید و این مکتب خدا و امام حسین علیه السلام است که هیات من الذله.

 

آیت الله عبادی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، گفت: ترامپ مقداری خُل تر است ظواهر را رعایت نمی کند اما باطن تمام دولتمردان آمریکایی اینگونه است.

 

وی خطاب به مردم، نیروهای مسلح و بسیجیان و جوانان با غیرت که مصداق لخاصه اولیائه هستید، افزود:همانا جهاد دری از درهای جنت است که خدا آن را فقط برای اولیا خود باز می کند و شما مردان مردی هستید که در مقابل دشمن ایستادید و ذلت را نپذیرفتید و گرنه اگر با سازمان ملل و حقوق بشر امریکایی باشد مانند فلسطین  ۷۰ سال آن را اشتغال می کنند و اگر کم بیاوریم وضع ما بدتر از فلسطین می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این ایثار در جایگاه جهاد که حفظ حرمت و پیروزی و یا شهادت است، تصریح کرد: اما در عین حال شمایی که حماسه آفریدید و دنیا استکبار را مأیوس کردید همواره باید توجه داشته باشید که جهادی بالاتر از این است؛ مبادا دشمن بیرونی را شکست دهید اما هوای نفسانی و منافع مادی و انحرافات فکری شما را از درون شکست دهد و در حدیث این امر را « جهاد اکبر» نامیده اند.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه باید مصالح جامعه و کشور را بر منافع خود مقدم بدانیم، گفت: باید حواسمان را جمع کنیم و دشمن و مواضع و خواسته های او را بشناسیم و به هیچ نحوی از دشمن اطاعت نکنیم.

 

وی با اشاره به نفوذ دشمن، افزود: دشمن می خواهد به هر وسیله ای نفوذ کند و فکر و فرهنگ و اقتصاد خود را تحمیل کند و در این جا پای دشمن باز می شود اما اگر به هیچ نحوی اجازه نفوذ به دشمن ندهید او هیچ کاری نمی تواند بکند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اما این درون است که گاهی طمع دشمنان را فراهم می کند، ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد».

 

آیت الله عبادی به این سخن امام خمینی (ره) که «اگر همه با هم باشیم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» اشاره کرد و افزود: نباید به گونه ای باشد که سلیقه ای عمل کنیم و هر حزب و گروهی مستقل باشد و هر کسی در هر مسئله ای اظهارنظر کند و این یعنی ایجاد اختلاف کردن و جامعه را شکستن.

 

به گفته وی گاهی افرادی که مسئولیت دیگری دارند کاری که مسئولیت قانونی اش است را روی زمین می گذارد و برای مردم رهبر و مرجع تقلید می شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای میخکوب کردن دشمن باید به هیچ نحوی در مسائل گوناگون از او اطاعت نکنیم، اظهار کرد: همیشه خطر از ناحیه خود ما است همچون کشور همسایه افغانستان که همواره تولید موادمخدر می کند اما برای ما خطر ندارد اما ایرانی که معتاد و قاچاقچی است خطرناک است و این در مورد امریکا، انگلیس و صهیونیسم همین گونه است آنان هیچ ترسی ندارند باید از خودمان بترسیم و اگر سر خود عمل کنیم به ضرر خود ما است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *