خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ دینی و اسلامی باید در جامعه ترویج شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ دینی و اسلامی باید در جامعه ترویج شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت کمک به محرومان در جامعه گفت: تبلیغ فرهنگ دینی به زبان نیست و یک عمل درست به صدها سخنرانی ارزش دارد و حرص و طمع ورزی سبب دوری فرد از خدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای موسسه امدادگران عاشورا در خراسان جنوبی اظهار داشت: حفظ فرهنگ اسلامی بسیار مهم و با اهمیت است و وظیفه هر مسلمانی است که تا می‌تواند دردی را از دردمندی برطرف کند و براساس تعلیمات دینی و وظایف اسلامی و اخلاقی هر کسی در هرجا و به هر میزانی که دسترسی دارد باید مشکل مسلمانان و انسان‌ها را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تبلیغ فرهنگ دینی به زبان نیست و یک عمل درست به صدها سخنرانی ارزش دارد بیان کرد: کمک به حل مشکلات انسان‌ها در فرهنگ اسلامی مشروط به پول دادن نیست.

عبادی با بیان اینکه در دنیای مادی همه چیز بر محور مادیات بوده و به تعبیر خودشان انسان را حیوان اقتصادی تعریف می‌کنند و هدف همه چیز در ابزار و پول تعریف می‌شود تصریح کرد: این شیوه مطرح شده در بین مسلمانان رایج نیست و سیستمی است که از خارج وارد شده است.

وی با بیان اینکه حرص و طمع‌ورزی سبب دوری فرد از خدا می‌شود خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها شاهد خبرهای تلخی از رسانه‌ها هستیم که اگر بخواهند زخمی را بخیه بزنند چون فرد مستمند بوده و هزینه درمان را نداشته بخیه‌ها را باز می‌کنند و این امر نشان دهنده این است که انسانیت و دیانت در جوامع مرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به اعضای موسسه امدادگران عاشورا در خراسان جنوبی یادآور شد: در دنیایی که اخلاق و سنن اسلامی فرسوده می‌شود و تحت تأثیر فرهنگ‌های اجانب مادی از بین می‌رود شما با این سیستم کاری به دفاع از اخلاق و ارزش‌های انسانی برمی‌خیزید.

عبادی اظهار داشت: این موضوع از مسأله اول مهمتر است چون انسان از جهت تعلیمات دینی، وظایف اسلامی و اخلاق انسان اسلامی در راستای رفع مشکلات و بیماری‌های نیازمندان به هر میزان که دسترسی دارد خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمت شما در این مؤسسه از دو جهت حائز اهمیت است افزود: اینکه هر کدام از شما در هر جای کشور دست ضعیفی را می‌گیرید و از وقت و علم و تجربه خود جهت مداوای محرومین قدم بر می‌دارید خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه در هر شغل و کسب، راندمان کار را روی درآمد می‌سنجند و به رفع گره و خدمت به مردم فکر نمی‌کنند گفت: هدف‌ها با اصل کار هیچ سنخیتی ندارد و آثار آن در جامعه هویدا است.

عبادی بیان کرد: امروزه افرادی هستند که از درد بر خود می‌بالند و فرد دیگری که دارو و درمان را می‌شناسد شاهد درد و مشکل فرد است و فقط تماشاگر باقی می‌ماند و در جهت درمان او برنمی‌خیزد و اگر برای درد طرف اقدام کند مشروط بر گرفتن وجه است که این نشان دهنده فرهنگ اسلامی نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *