خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تفکر عاشورایی و بصیرت حسینی باید در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تفکر عاشورایی و بصیرت حسینی باید در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب علم، تقوا و بصیرت است، گفت: تفکر عاشورایی و بصیرت حسینی مانع نفوذ دشمن و استعمار به کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای نگهبان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نظام هستی همه آن قانون است و هیچ چیز تصادفی نیست چون  وقتی یک چیزی می‌خواهد به وجود آید آن زمان است که همه علل آماده می‌شود و آن وجود محصول عقول است.

وی با بیان اینکه همان طور که وجود یک شی نیاز به علت دارد بقای آن هم نیاز به علت دارد افزود: خداوند حکیم علت‌العلل همه عالم است و همه عالم را به وجود آورده است و ما لحظه به لحظه در بقای خود از این نعمت‌هایی که خداوند برای ما آفریده است بهره‌مند می‌شویم گرچه گاهی نسبت به برخی نعمت‌ها بی‌توجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آفت‌ها در کمین هستند گفت: آفت درونی خطر آن از افت بیرونی بیشتر است چون آفت درونی هیچ مشخصه ندارد.

عبادی افزود: دین، سیاست و فرهنگ نگهبان می‌خواهد و خداوند از همان ابتدا برای نگهبانی از دین، پیامبرانی را خلق کرد تا از دینش حفاظت کنند و آنها جانشینانی پاک بودند تا دین خدا حفظ شود.

وی اظهار داشت: وقتی نگهبان دین مشخص می‌شود دشمنان که نقشه می‌کشند مایوس می‌شوند و اگر چه نباید از بیرونی‌ها ترسید چون باید بیشتر از افراد درون ترسید اگر از درون جامعه خوب و سالم باشد بیرونی‌ها هیچ کاری از آنها ساخته نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تفکر عاشورایی، بصیرت عاشورایی و حسینی کار را بر استعمار سخت کرده است و آنها نمی‌توانند بر شیعه مسلط شوند و بال سبز همان انتظار است و تفکر و آرمان شیعه در زمینه انتظار در جامعه همان عدل است.

وی با بیان اینکه مردم باید منافع خود را بشناسند اظهار داشت: آرمان‌های انقلاب، علم، تقوا، بصیرت است و در جامعه باید تلاش شود تا از تفرقه، سیاست بازی مسلمانان پرهیز کنند زیرا با وجود تفرقه جامعه دچار مشکل می‌شود.

عبادی افزود: در مواقعی سرنوشت مردم به دست خود آنها رقم می‌خورد که خیانت در این امر گناه بزرگی است و دشمن همیشه برنامه‌ریزی می‌کند تا در انتخابات بتواند فتنه ایجاد کند و در فتنه سال ۸۸ اگر روشنگری رهبری نبود، معلوم نبود فتنه تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کرد.

وی اظهار داشت: یکی از جاهای حساسی که دشمن برنامه‌ریزی می‌کند انتخابات است و عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات مسئولیت سنگینی بر عهده دارند چون باید حافظ رأی و امانت مردم باشند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی توانسته‌ایم بیش از ۴ هزار نفر برای آنها پرونده گزینشی از دفاتر شورای نگهبان تشکیل داده‌ایم.

محمدی افزود: در امر انتخابات همه پرونده‌ها را پالایش می‌کنیم اگر نیرویی را مشاهده کردیم که بر وظیفه خود درست عمل نکرد در انتخابات از او استفاده نمی‌کنیم و همواره به دنبال نیروی خالص و صادقانه هستیم تا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *