خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تحقق اندیشه ولایی زمینه ساز حکومت عدل الهی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تحقق اندیشه ولایی زمینه ساز حکومت عدل الهی است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تحقق اندیشه ولایی و ولایت اندیشه، زمینه ساز حکومت عدل الهی است تا ظلم و ستم از دنیا برچیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نهمین دوره آموزش طرح ولایت خراسان جنوبی افزود: در دنیایی که در ذلالت ستمکاران گیر کرده و آثار شومش منجر به ظلم و ستم، قتل نفوس و کشتن زنها و کودکان بی گناه شده است همه در انتظار امام زمانمان هستیم.
وی ادامه داد: امروز ظلم و ستم در کشورهایی همچون میانمار، بحرین، فلسطین، نیجریه، سوریه، عراق و افغانستان بیداد می کند که اینها حاصل بی معرفتی و ظلم و ستم هایی است که دنیا را پر کرده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه عالم متصل به یک مبداء و بدون هیچ فاصله ای است، این جهان رها نیست و تمام موجوداتش فیضشان را در عالم تکوین و هدایت فوق مادی از مبداء می گیرند.
وی افزود: پیغمبران و امامام معصوم حامل ولایت الهی برای نوع بشر بوده اند و این امانت در کنار عصمت به مردم انتقال داده شده است تا در محتوای پیام خدشه ای وارد نشود و انسان به بهترین نحو از آن بهره مند شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی از بسیجیان خواست با توجه به حفظ محتوای پیام های الهی به وسیله پیامبران و امامان معصوم به تحقق اندیشه ولایی و ولایت اندیشه سرعت ببخشند.
وی جوانی را بهترین سن خودسازی دانست و اظهار کرد: تفکر بسیجی، تفکر کاملی است و جامعه به وجود شما عزیزان نیاز مبرم دارد.

**حضور ۱۳۰ دانشجو در طرح ولایت خراسان جنوبی
مسئول دوره آموزشی طرح ولایت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: شهریور ماه امسال ۱۳۰ دانشجو از سراسر استان در این دوره شرکت کردند که بر اساس هماهنگی های به عمل آمده به مدت یک هفته در روستای شوکت آباد بیرجند آموزش های لازم را کسب کردند.
محسن اکبرپور با بیان اینکه این دانشجویان از بین ۵۰۰ دانشجوی متقاضی انتخاب شدند عنوان کرد: طرح ولایت یکی از ابتکار های آیت الله مصباح است که از سال ۷۵ با هدف اینکه دوره ای مناسب و اندیشه ورزانه تشکیل شود و دانشجویان در آن علاوه بر تبیین پایه های نظری اسلام سیاسی به پاسخ سوالات و شبهات خود در موارد مختلف دست یابند، راه اندازی شد.
وی اظهار کرد: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با توطعه دشمنان، توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت (ع) برای تقویت قدرت تحلیل منطقی و مستدل بین قشر جوان است.
به گفته وی آشنایی با ساختار بسیج دانشجویی، آموزش مبانی اندیشه اسلامی، کادر سازی و تربیت دانشجویان برای حضور در حلقه های صالحین از اهداف برگزاری دوره استانی طرح ولایت است.
تاکنون ۲۱ دوره طرح ولایت به صورت کشوری برگزار شده است و دانشجویان خراسان جنوبی در ۹ دوره استانی شرکت کرده اند.
تعدادی از شرکت کنندگان این طرح بر اساس آزمون و مصاحبه ای که انجام خواهد شد در طرح ولایت کشوری که به مدت ۴۰ روز در تهران یا مشهد برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *