خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید با عزم و اراده راسخ پاسدار ارزش‌های انقلاب باشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید با عزم و اراده راسخ پاسدار ارزش‌های انقلاب باشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلام مجسم است، گفت: باید با رفتار و منافع طلبی خود انقلاب را در حد مکتب‌های مادی پایین نیاورده و آن را ارزان نفروشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرمانده و پرسنل سپاه انصارالرضا(ع) اظهار داشت: اوصاف امام علی (ع) به گونه‌ای است که نیاز به باز گفتن ندارد و آنچه موجب تنهایی علی و اهل بیت (ع) و مسلمان شده خود مسلمین هستند.

وی با بیان اینکه باید به خود برگردیم و در این جهت بسیار مشکل داریم که باید حواسمان جمع باشد، بیان کرد: باید تجدیدنظر کنیم و انقلاب را که اسلام مجسم است با رفتار و منافع طلبی خود در حد مکتب‌های مادی پایین نیاوریم و آن را ارزان نفروشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در تعریف کلام آمده اگر جمله ای گفته شود که معنی آن برای همه واضح باشد و هیچ چیزی بر معلومات افزوده نشود این از تعریف کلام خارج است مانند اینکه خورشید درخشان است و اوصاف امام علی (ع) نیز برای دوست و دشمن از این نوع است.

عبادی با اشاره به اینکه رمز اصلی این امر در این است که در حق و راه حق استتار وجود دارد و این بسیار مضر است، تصریح کرد: مردم براساس فطرت می‌خواهند حق را بشناسند و از آن پیروی کنند.

وی افزود: اما اگر حق استتار شود یعنی ده‌ها نمونه حق پیش چشم مردم قرار می‌گیرد اما متحیرانه نمی‌دانند چه کاری انجام دهند و استتار حق بسیار خطرناک و گناه بزرگی است چرا که مانع بشر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عامل این استتار حق خود ما هستیم چرا که در مجموعه شیعیان افرادی هستند که شیعه واقعی و قدم در راه امام علی می گذارند و کارهایشان حساب شده است اما در بین شیعیان شناخته شده نیستند که مردم آنان را بشناسند و راه حق را از باطل تشخیص دهند.

عبادی گفت: جایگاه انسان در مکتب اهل بیت و انبیاء الهی این است که بر عدل قرار گیرد و ما نباید به جمعیت مسلمانان کار بگیریم بلکه باید ببینیم به اصول حق پایبند است یا نه که در این راستا امیرالمومنین(ع) فرمودند که معیار آن است که اهل حق را با شناخت حق بشناسید، نه این که حق را به واسطه مردمان بشناسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بنا بود ظلم و ظالم و حکومت ظالمه پذیرفته شود بعثت پیامبران معنایی نداشت، افزود: انسان و وجدانش در تشخیص حق و باطل نیاز به علم زیاد ندارد و اگر استتار از بین برود همه متوجه آن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن تابلو راه هستند، بیان کرد: وقتی انقلاب آمد در دنیا و ایران تاثیر بسیاری گذاشت بنابراین براساس آیات قرآن بعد از آنکه زمینه اصلاح در جهان پیش آمد و ما آن را نابود کنیم این گناه مضاعفی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *