خانه / نمازجمعه / خبر / آیت الله عبادی در اولین خطبه های نماز جمعه بیرجند؛ اسلام و انقلاب بن بست ندارد/ لزوم اتخاذ سیاستی از سوی مسئولان برای حل مشکلات مسلمانان

آیت الله عبادی در اولین خطبه های نماز جمعه بیرجند؛ اسلام و انقلاب بن بست ندارد/ لزوم اتخاذ سیاستی از سوی مسئولان برای حل مشکلات مسلمانان

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب بن بست ندارد اما مسلمان و انقلابی ممکن است خود را به بن بست برساند، گفت: مسئولان باید پیشتاز باشند و سیاستی برای حل درد مسلمان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز ( ۱۷ شهریور) در خطبه های نماز جمعه با تبریک هفته ولایت و عیدغدیر و توصیه به تقوای الهی، اظهار کرد: برخی خیال می کنند برخی رفتار مقدسه مابانه انجام دهند تقوا است اما این مسئله ای است که ریشه در خلقت و طبیعت دارد و نظام آفریش بر آن استوار است.

وی با بیان اینکه تقوای الهی که در دین خدا مطرح است بالاترین شئون انسانی انسان است، افزود: مظاهر این امر کاملاً قابل لمس است تنها نیازمند دقت و توجه است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه تقوا یک بحث لفظی نیست و باید معنای حقیقی تقوا را درک کنیم، گفت: تقوا درجاتی دارد و این گونه نیست که تقوی تنها مربوط به آدم متدین باشد بلکه برای همه انسان ها است.

آیت الله عبادی ادامه داد: کسانی می توانند از هدایت قرآن استفاده کند که تقوای عقلانی و فطری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بقای و حیات، دین، سیاست و اقتصاد همه مبتنی بر اصل تقوا است، گفت: همه دردها و انحرافات و ورشکستگی ها و اختلافات خانوادگی و کینه توزی ها لازمه بی‌تقوایی است.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه قرآن مجید کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب هدایت است، افزود: برای اینکه بخدا بگوید که قرآن کتاب تاریخ نیست برخی موارد را تا ۷۰ مرتبه تکرار کرده چرا که می خواهد شعور تقوای ما را که به هدایت منجر شود را تحریک کند.

به گفته وی بالاترین حد شعور را انسان های متقی دارند و و بی شعور ترین موجودات عالم افرادی هستند که رفتار هنجارشکنانه انجام دهند و از خود راضی باشند و دم از روشنفکری و تمدن می زنند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه جهان هستی قانون دارد و باید حواسمان را جمع کنیم، ادامه داد: همچنان که بعد از وجود قرآن بسیاری به اسم اسلام آمدند و بسیاری کارها و ادعاها کردند اما کارشان مشکل داشت و به بن بست رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب بن بست ندارد، گفت: اما مسلمان و انقلابی ممکن است خودش را به بن بست بیندازد بنابراین اسلام قابل دفاع است نه مسلمان.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز اگر مشکل داریم مربوط به اسلام و انقلاب و نظام نیست بلکه مربوط به هوای نفس است، ادامه داد: مسلمانان اندلس تقوا به خرج ندادند و از چارچوب دستورات خدا به خاطر پیروی از هوای نفس خارج شدند در نتیجه دشمنان در آنان نفوذ کردند و مسلمانی را از آنان ربودند و در نهایت اسم از اسلام ماند و شکست خوردند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آن روز دشمن با سرمایه مسیحیان سرمایه گذاری می کرد و مسلمانان را به انحراف و فساد کشاندند اما امروز نیاز به سرمایه گذاری دشمن نیست به وسیله خود ما این کار را می کنند و اسم شادی و خوشحالی مردم روی آن می گذارند، گفت: بیرجند شهر ایمان و علم است و این عنوان خاص را رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اما این را می خواهند از مردم این شهر بگیرند وآقایانی در دهه ذی الحجه و شهادت امام باقر علیه السلام در سالن شهیدین قاسمی با چشم پوشی از مقررات مراسم کنسرتی برگزار کردند که در آن زن و مرد مخلوط بودند!

وی بیان کرد: این کارها را به اسم خوشحالی مردم انجام می دهند در حالی که همین مردم وقتی نگاه جوان بیکارشان می کند خجالت می کشند! آیا کارگر بیکار و کارخانه ورشکسته و افراد محرومی که با پول یارانه زندگی می کند و روستایی که آب خوردن ندارد با این کارها خوشحال می شود؟

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه مردم استان خراسان جنوبی بصیر و هوشیار هستند، افزود: این کارها را همان کسانی می کنند که ادعا می کردند فلانی ها می خواهند در پیاده روها دیوار بکشند؛ این صحبت های حاشیه دار برای آزادی همین اقداماتشان است، این‌ها هوچی گری است تا زمینه این کارها را برای خودشان هموار کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه با این کارها فرهنگ اسلامی را از جامعه می گیرند، گفت: مقام معظم رهبری فرموند آتش به اختیار یعنی براساس قانون و تقوا از فرهنگ و دین و ناموس خود دفاع کنید.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی این کارهای به هر نحو قانونی گرفته شود، بیان کرد: در حالی که افرادی با حداقل ها زندگی می کنند اما عده ای حقوق های نجومی می گیرند و اختلاس ها می کنند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: دامداران و صاحبان کارخانه ها ورشکست می کنند اما برخی در یک شب با برگزاری کنسرت پول های میلیونی به جیب می زنند و این بی عدالتی است چرا مسئولان دنبال این مسائل هستند اما مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل نمی کنند؟

آیت الله عبادی به خطاب به مسئولانی که ادعای خوشحالی و شادی مردم با برگزاری کنسرت دارند، گفت: آیا شما می دانید مسلمانان میانمار و مسلمانان سوریه، عراق، یمن چگونه زندگی می کنند؟

به گفته وی مسئولان باید پیشتاز باشند و سیاستی انجام دهند که درد مسلمان حل شود تا خوشحال شوند نه اینکه درحالی که مسلمانان میانمار را می سوزانند به دنبال خوشحالی و خوش رقصی باشید این مایه تاسف است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *