خانه / نمازجمعه / متن خطبه ها / بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۶/۱۷

بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۶/۱۷

امام جمعه شهرستان بیرجند: مسئولان خراسان جنوبی مدیریت درست بر هزینه و اعتبارات را مدنظر قرار دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: مسئولان نیز در شرایط بحران، نیاز و فقر و اینکه دانش آموزی مشکل برای تهیه کتاب و لوازم تحصیل خود دارد پول‌ها و اعتبارات را درست هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسینم ازبیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند با تبریک گرامیداشت سالروز مباهله  اظهار داشت: همه دنیا می دانند در این شرایط آخر زمانی همه کفر و ظلم به جنگ اسلام از طریق گوناگون نظامی، اقتصادی، نفوذ و انواع مسائل اجتماعی و فرهنگی آمده است.

وی افزود: مسلما است در اینگونه شرایط دفاع یک حق طبیعی و الهی و بر هر مسلمان واجب است اما دفاع به وسیله مسائلی بصیرتی و فرهنگی کار ساز تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: زیرا دشمن بیشتر سعی می کند عقل و اندیشه ما را بااشکال مختلف منحرف و باید که یکی از این اشکال و واژه ها پرجاذبه واژه آزادی است.

عبادی بیان کرد: در طول تاریخ چه ملت های که با پیروی از واژه آزادی دشمن سر خود را به باد داده اند و امروز نیز بازار این تقلب ها داغ است.

وی با اشاره به اینکه آزادی هدیه خدا است، افزود: خداوند به انسان عقل و اراده یعنی انتخاب و اختیار داده که آزاد است و این آزادی به این معنا است که انسان می تواند براساس عقل و ظرفیتو دین بهترین ها را برگزیند و سبب سیرالله شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه اما استعمارگران از کلمه آزادی به عنوان دام استفاده می کنند، تصریح کرد : هیچ وقت قانون شکنی آزادی نسیت اما متاسفانه استعمارگران در این مسیر آزادی را با ترویج قانون شکنی نه تنها فراهم نمی کند بلکه آن راسلب می کنند.

عبادی بابین اینکه عده ای این قانون شکنی ها را آزادی تلقی می کنند و افرادی که از دانش کم و احساسات زیاد برخوردار هستند به دام این افراد می افتند و هوشیاری در مقابل این دام ها برای مسلمانان از اوجب واجبات است، افزود: اما خود مدعیان پر ادعای حقوق بشر، عوامل و نفوذی ها آن ها به واژه آزادی عمل نکرده اند و این مطلب را با اشغالگری ها خود در مناطق مختلف دنیا ثابت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: استعمارگران و مدعیان حقوق بشر و آنچه که غرب از آزادی اداعا می کنند چه پس نمی گذارند مردم بحرین، عراق، سوریه یمن و به تازی مردم میانمار آزاد باشند و اشغالگری ها خود را خاتمه نمی دهند.

عبادی بیان کرد: پس از پایان جنگ جهانی دوم آمریکا به بیش از ۵۰ کشور بر خلاف قوانین بین المللی ورود پیدا کرده است و وضعیت آن کشورها را به چه روز رسانده است آیا آن را می تواند به آزادی تشبیع کرد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام اگر ندای یک مسلمان برای کمک شنیده شود و مسلمانان به آن پاسخ داده نشود آنان مسلمان نیستند، افزود: مردم با ایمان و انقلابی ایران اسلامی همانند گذشته انتظار می رود در کمک به نیازمندان در خارج و داخل کشور که جشن عاطفه ها پشت سر و در پیش داریم در حد توان خود یاری رسان باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: اما مسئولان نیز در شرایط بحران، نیاز و فقر و اینکه دانش آموزی مشکل برای تهیه کتاب و لوازم تحصیل خود دارد پوال ها و اعتبارات را درست خرج کنند.

عبادی بیان کرد: مشاهده می شود مسئولان برای ساختن یک مجسمه در یک میدان به اندازه یک منزل پرجمعیت که نه تنها خانه ندارد بلکه خرج خانه را  هم ندارد و برای او یک خانه با این هزینه می توان ساخت این هزینه و پول ها را به جا و درست خرج کنند.

وی افزود: مسئولان همچنین نباید در مسئولیت ها و اعتبارات به فکر حزب و جناح خود تنها باشند زیرا این مسئولیت ها امانت مردم است به دست شما و باید تمام دقت را در اجرای درست این مسئولیت ها داشته باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *